Kallelse till läkare

nightcrawler

Trådstartare
Jag har fått ett mail om kallelse till läkare. Men, det står ju inte vad det gäller. Det står bara besök så jag misstänker att det är en kallelse för den där utredningen som jag inte ville ha. Ska jag behöva ringa för att få veta vad det gäller? Eller har jag missat något? Det står bara vart jag ska men det säger tyvärr inte så mycket.
 
Jag har fått ett mail om kallelse till läkare. Men, det står ju inte vad det gäller. Det står bara besök så jag misstänker att det är en kallelse för den där utredningen som jag inte ville ha. Ska jag behöva ringa för att få veta vad det gäller? Eller har jag missat något? Det står bara vart jag ska men det säger tyvärr inte så mycket.
Ring och kolla så du inte blir debiterad för något besök du uteblir ifrån...:)
 
Jag fick ett engelskt mail med bokning för vaccination. Kändes fejk lång väg.

Brukar du få kallelser på mail?
Vi skickar typ bara brev.
 
Vårt datasystem är tydligen inte säkert nog, inga patientuppgifter får skickas den vägen.
SMS påminnelse är så långt vi kommit
Okej! Min region har börjat använda postens e-brev och då går det iväg via Kivra om personen har Kivra, annars skrivs den ut och går som vanligt brev.
 
Jag har fått ett mail om kallelse till läkare. Men, det står ju inte vad det gäller. Det står bara besök så jag misstänker att det är en kallelse för den där utredningen som jag inte ville ha. Ska jag behöva ringa för att få veta vad det gäller? Eller har jag missat något? Det står bara vart jag ska men det säger tyvärr inte så mycket.
Ledtråd till vad det handlar om är ju vart du ska gå. Är det vc är det väl lite svårare, men jag tror inte det är en bukefråga utan enklast att slå en pling till det telefonnummer som står på kallelsen för att ta reda på vad det handlar om. Så får du svar, och kan avboka, om det är något du inte vill gå på.
 
Ledtråd till vad det handlar om är ju vart du ska gå. Är det vc är det väl lite svårare, men jag tror inte det är en bukefråga utan enklast att slå en pling till det telefonnummer som står på kallelsen för att ta reda på vad det handlar om. Så får du svar, och kan avboka, om det är något du inte vill gå på.
Har 2 ärenden till samma ställe. Varav det ena väntar jag på en tid och den andra, utredningen vill jag inte ha
 
Har 2 ärenden till samma ställe. Varav det ena väntar jag på en tid och den andra, utredningen vill jag inte ha
Då får du helt enkelt ringa och höra dig för så att du får klarhet i det.
Ett alternativ är att vänta på papperskallelsen också, kan stå någon mer information där, men kanske inte. Bästa är nog att ringa.
 
Genom 1177. Du får ett mail om att du har meddelande där ☺️ Jag brukar få så om jag sökt specifik läkare om något. Så de slipper ringa upp om de tex bara gäller nya recept 👍
Min läkare och jag kämpar med att få 1177 att fungera som kommunikationskanal. Det vore enkelt om läkaren bara kunde skriva meddelande där och jag sedan kunde få en notis om att jag har fått ett besked. Men ännu tillåter systemet inte det. Läkaren måste ringa eller skriva ett fysiskt brev.
Varför inte utnyttja den digitalisering som trots allt finns :banghead:
 
Min läkare och jag kämpar med att få 1177 att fungera som kommunikationskanal. Det vore enkelt om läkaren bara kunde skriva meddelande där och jag sedan kunde få en notis om att jag har fått ett besked. Men ännu tillåter systemet inte det. Läkaren måste ringa eller skriva ett fysiskt brev.
Varför inte utnyttja den digitalisering som trots allt finns :banghead:

Ja, det är urfånigt. De kan svara på ett meddelande, men inte initiera en dialog.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
583
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Har fått ett mail om att facebook mottagit en begäran om att återställa mitt lösenord, och en kod i mailet. Jag har ju som ni kanske kan...
Svar
12
· Visningar
526
Senast: tgd
·
Kropp & Själ Jag står i kö för att chatta med sjukvårdsupplysningen, men frågar så länge. Jag behöver en remiss till öron-, näsa-, halsmottagningen...
Svar
7
· Visningar
433
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp