Kalorisnål/fri saft som är GOD?

Exile

Trådstartare
Ja som rubriken säger, finns detta?

Det känns lite tråkigt med alltid vatten och jag försöker hålla mig till att endast dricka kolsyrat på helgen för tändernas skull. Fun light har jag provat alla sorter tror jag men de är ju inte goda ärligt talat, smakar liksom.. fejk och är dessutom extremt söta. ZerOh lemon/lime har jag också provat men den kändes lite samma.

Har ni något bra tips? Lättdrycken är god tycker jag men jag hade gärna haft något med lite lägre eller obefintligt kaloriinnehåll.
 
Ja som rubriken säger, finns detta?

Det känns lite tråkigt med alltid vatten och jag försöker hålla mig till att endast dricka kolsyrat på helgen för tändernas skull. Fun light har jag provat alla sorter tror jag men de är ju inte goda ärligt talat, smakar liksom.. fejk och är dessutom extremt söta. ZerOh lemon/lime har jag också provat men den kändes lite samma.

Har ni något bra tips? Lättdrycken är god tycker jag men jag hade gärna haft något med lite lägre eller obefintligt kaloriinnehåll.

Har du provat med gurkskivor i tillbringare med vatten?
 
Jag älskar ZerOh med jordgubb! Blandar väldigt svagt så det mest blir en touch av jordgubb.
 
Med tanke på att gurka innehåller mestadels vatten, så ger de ju inte direkt nån smak.

Personligen föredrar jag att stoppa ner frysta bär/frukt i vatten om jag vill ha bara vatten med en hint av smak. Annars tycker jag ica's lättdryck är väldigt god, även om man som jag gärna överspäder den.

Jag tycker gurka i tunna skivor ger vattnet gurksmak. Svenska bär i vatten är gott.

Jag dricker inte saft och liknande eller köpt smaksatt vatten så ofta, nån gång per år kanske.
Och ratar allt med aspartam, sorbitol och xylitol i.
 
Tack för alla tips hittills, har skrivit ner alla så blir det till att beta av :)

Gurkvatten har jag lite svårt för, även citron/bär osv. Tänker varje gång att det ska bli så fräscht och bra men tycker oftast det liksom bara smakar "smutsigt" vatten, lite som om man spätt saft på tok för svagt.

Jag har inget problem med artificiella sötningsmedel. Jag dricker mycket vatten under dagen men till kvällen tycker jag det är gott med något smaksatt men vill inte tillsätta för mycket kalorier, tuggar hellre än dricker dessa :D
 
Kolsyrat vatten har ingen större påverkan på tänderna. https://www.mabra.com/5-vanliga-myter-om-kolsyrat-vatten-har-du-gatt-pa-dem/

Jag personligen har oerhört svårt för att dricka vanligt kranvatten, men med bubblor och en aning smak funkar det bra. Jag bubblar mitt vatten själv och smaksätter med en liten skvätt "måltidsdryck" från t.ex Bob, Kiviks eller Ica. (en såndär liten pappförpackning som normalt blandas till en liter) Min uppfattning är att bubblorna i vattnet gör att det inte alls behövs lika mycket smak som om man blandar utan bubblor. Jag brukar använda en sån smakförpackning till 4-5 flaskor bubbelvatten. Då får jag ner intaget av socker och kalorier, samtidigt som jag kan dricka vatten med lite smak.
 
Kolsyrat vatten har ingen större påverkan på tänderna. https://www.mabra.com/5-vanliga-myter-om-kolsyrat-vatten-har-du-gatt-pa-dem/

Jag personligen har oerhört svårt för att dricka vanligt kranvatten, men med bubblor och en aning smak funkar det bra. Jag bubblar mitt vatten själv och smaksätter med en liten skvätt "måltidsdryck" från t.ex Bob, Kiviks eller Ica. (en såndär liten pappförpackning som normalt blandas till en liter) Min uppfattning är att bubblorna i vattnet gör att det inte alls behövs lika mycket smak som om man blandar utan bubblor. Jag brukar använda en sån smakförpackning till 4-5 flaskor bubbelvatten. Då får jag ner intaget av socker och kalorier, samtidigt som jag kan dricka vatten med lite smak.
Det är inte kolsyrat vatten jag dricker dock utan pepsi max/cola zero. Inte så förtjust i kolsyrat vatten :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp