Kalorisnål/fri saft som är GOD?

Jag gillar gurkskivor med lime och is. Tycker det ger en fräsch och uppfriskande smak.
Annars kan man ta valfria bär och smaksätta med.
 
Ja som rubriken säger, finns detta?

Det känns lite tråkigt med alltid vatten och jag försöker hålla mig till att endast dricka kolsyrat på helgen för tändernas skull. Fun light har jag provat alla sorter tror jag men de är ju inte goda ärligt talat, smakar liksom.. fejk och är dessutom extremt söta. ZerOh lemon/lime har jag också provat men den kändes lite samma.

Har ni något bra tips? Lättdrycken är god tycker jag men jag hade gärna haft något med lite lägre eller obefintligt kaloriinnehåll.

Jag brukar mixa 3 apelsiner och 2 dl frysta hallon eller jordgubbar. Det blir jättegott och naturligt. Späder med vatten om det för tjockt.
 
Det är inte kolsyrat vatten jag dricker dock utan pepsi max/cola zero. Inte så förtjust i kolsyrat vatten :)
Har du provat smaksatt kolsyrat vatten? Typ Loka Päron eller liknande.

Tillägger:
Jag dricker inte kranvatten, alls. (det går inte, det är som att strupen knyter ihop sig! Enstaka tillfällen funkar det som måltidsdryck, men bara ibland) I många år levde jag på saft, läsk, mjölk och andra smaksatta varianter. Det är en delorsak till att jag idag dras med rätt många kilos övervikt. (som de brukar säga i Biggest Loser - man ska äta sina kalorier, inte dricka dem)
Det var just Loka Päron som fick mig att byta spår. Jag hade länge vetat att det inte var bra att hälla i mig sockerlösning (jag vägrar artificiella sötningsmedel!) men inte hittat något fungerande alternativ eftersom det inte fungerar för mig att dricka kranvatten. Men jag insåg att det där bubblade vattnet med smak fungerade alldeles utmärkt för mig. Och det ledde till ett inköp av SodaStream och det smaksatta vatten jag dricker numera. Jag kommer bort från socker- och kaloribomberna utan att behöva tvinga mig att dricka kranvatten utan smak. Bubblorna gör att den koncentrerade smaken som finns i saft eller läsk inte behövs. Samma mängd smaksättare i kranvatten smakar skit...
 
Har du provat smaksatt kolsyrat vatten? Typ Loka Päron eller liknande.

Tillägger:
Jag dricker inte kranvatten, alls. (det går inte, det är som att strupen knyter ihop sig! Enstaka tillfällen funkar det som måltidsdryck, men bara ibland) I många år levde jag på saft, läsk, mjölk och andra smaksatta varianter. Det är en delorsak till att jag idag dras med rätt många kilos övervikt. (som de brukar säga i Biggest Loser - man ska äta sina kalorier, inte dricka dem)
Det var just Loka Päron som fick mig att byta spår. Jag hade länge vetat att det inte var bra att hälla i mig sockerlösning (jag vägrar artificiella sötningsmedel!) men inte hittat något fungerande alternativ eftersom det inte fungerar för mig att dricka kranvatten. Men jag insåg att det där bubblade vattnet med smak fungerade alldeles utmärkt för mig. Och det ledde till ett inköp av SodaStream och det smaksatta vatten jag dricker numera. Jag kommer bort från socker- och kaloribomberna utan att behöva tvinga mig att dricka kranvatten utan smak. Bubblorna gör att den koncentrerade smaken som finns i saft eller läsk inte behövs. Samma mängd smaksättare i kranvatten smakar skit...
Jag gillar inte mineralvatten alls, jag vill att läsk/saft ska vara söt. Det jag vänder mig mot just fun light är att det blir så fruktansvärt sött på något vis, sötare än socker. Som sagt lättdryck (de i små kartonger man späder 1+4) tycker jag har en bra nivå av sötma men de innehåller tyvärr inte så fasligt mycket mindre kalorier än vanlig saft.

Jag hade en sodastreamer förut som jag flyttade till jobbet då den knappt användes. Har provat nästan alla "light" essenser tror jag men ärligt talat tycker jag inte om kolsyran som blir av sodastreamern, för stora bubblor och det går ur för fort.

Som jag sa tidigare all form av vatten + frukt/grönsaker/bär går bort, jag tycker det blir äckligt och dricker då hellre vatten som det är.
 
Iste, ala USA. Gör istekoncentrat, ha i kylen, sedan späder du det till lämplig styrka, is, samt ev smaksättning - jag har alltid i citron/lime, även granatäpple är gott! Kör ”citron på flaska”, älskar kung markattas lime, den har smak av skalet också vilket gör det ännu godare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp