Status
Stängd för vidare inlägg.
L

L1ll4n

Vad har ni för kameror? Är dom bra? Brukar ni fota hästar?
Beskriv era kameror och vad ni har dom till, skriv även vilken modell!
(Anledningen till detta är att jag ska kanske köpa en kamera som är bra som man kan fota hästar och få bra bilder) Och lägg gärna in en exempelbild.

Tack på förhand!
 
Sv: Kamera

Men då får någon moderator flytta den om den ligger fel.
 
Sv: Kamera

Jag har en Fuji FinePix F10.
Har ännu inte lärt mig hur den fungerar men tar bättre bildern än första året, har haft den i två år nu. Bra i alla möjliga sorters ljus, bra i ridhus.

DSCF2040.jpg

DSCF2013.jpg
 
Sv: Kamera

Jag har en Canon Ixus 55. Finns inte så mycket att klaga på förutom att den är lite mörkerkänslig. Tar otroligt bra bilder och är liten, smidig och väldigt stabil. Helt klart att rekommendera!
Jag är dock ute efter en ny kamera, antingen en EOS 400D eller en S5 IS. Båda från Canon.

4407498.jpg


5514959.jpg
 
Sv: Kamera

har en kodak easyshare C630
tkr den tar bra bilder.. lite sämre inomhus..
6.1 mp 1400 på net on net..;)
100_2941.jpg

100_3001.jpg

100_3150.jpg

100_3097.jpg
 
Sv: Kamera

Jag har en Nikon D40 som jag tycker väldigt mycket om. Lagom stor och mycket kamera för pengarna tycker jag. Skönt grepp för mina relativt små händer.
Eftersom jag inte varit i kontakt med hästar det senaste året så har jag därför inte heller haft möjlighet att fota några.
Återkommer med andra exempelbilder.
 
Sv: Kamera

Ni får gärna skriva vad ni betalade för den också ! ;)
 
Sv: Kamera

Två bilder fotade med kameran Canon 1DMkII + 70-200/2.8L IS.
Kameran ligger runt 70.000 kr och objektivet på typ 20.

bilder.jpg
 
Sv: Kamera

Jag har en Sony DSC W55
En bra kompaktkamera. 7.2 megapixlar. Det finns många inställningar. Lyckas ofta väldigt bra med närbilder.

Lite exempelbilder.
42731_1178729947.jpg

12741_1178731644.jpg

53142_1178639740.jpg

88836_1178383775.jpg

show.html

28710_1178222737.jpg



Förlåt för bildbombning!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kamera

Absolut. Jag sparar kan jag säga! :D

Just de bilderna jag visar i inlägget har jag inte fotat, så ingen kan påstå att jag påstår att jag har gjort det. *babblar*

Har inte riktigt bestämt mig för vilken jag ska köpa än så jag lånar kameror från skolan. Dock skulle de behöva uppdatera sitt förråd med objektiv! :D
 
Sv: Kamera

Kan tänka mig det. Inte lite pengar det där, men den där kameran verkar grym.

Aha, fick för mig att du fotat dom eftersom TS frågade om bilder vi tagit med våra kameror. Nåja, missförstånd, missförstånd.
Hmmm, tänk om man hade en sån skola. I "min" skola har dom bara analoga systemisar.. Ska vi byta? :angel:
 
Sv: Kamera

Du ska veta va kämpigt det var i hela ettan när vi fotade med analoga! Buuuh och framkalla dem själva! Uuuuh.

Har fått höra att min skola har bättre utrustning är flera högskolor, vaddå bortskämda? :D
 
Sv: Kamera

Denna hör nog bättre hemma under Datorer.
Vad skulle kameror ha med datorer att göra?

Jag har:
En HP 945 digital halv-kompakt kamera, så kallad super-zoom, som jag använder till diverse småbilder, testbilder och som ljusmätare till mina andra kameror. Kostnad: Strax över två tusen om jag minns rätt. Var några år sedan, och köpte en del tillbehör på en gång.
En Yashica Mat 124G mediumformatkamera. Inte använt den så mycket på sistone, men planerar att börja använda den mer för människo-/porträttbilder. Kostnad: Runt 700 tror jag. Film är inte så farligt om man köper flera på en gång och framkallar själv.
En Tachihara 4x5GF med ett Fujinon CMW 150mm/5.6. Inte haft den så länge, men min primära kamera för bilder där jag har tid och möjlighet att använda den. Objektivet är runt normalt och väldigt ljusstarkt, men finner rätt ofta att jag saknar ett lite längre. Får se när budgeten tillåter inköp av ett Fujinon A 240mm/9.0. Kostnad: Mycket, tolv tusen tror jag det gick på med moms, inklusive film och nödvändiga tillbehör. (Import från USA.) Ett par tusen till i kameraryggsäck och lite fler småsaker jag köpt till efteråt. Fortfarande billigare än en digital systemkamera (med ett bra objektiv) förstås och vill jag ha det digitalt blir det fler pixlar än man kan göra av med om jag scannar.

Digitalkameror? Pft...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kamera

Någon billig kamera ni kan rekommendera? (500-2000)
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag gillar att fota men nu förtiden använder jag bara mobil. Var många år sedan jag hade någon kamera. Men jag skulle nu vilja köpa...
Svar
12
· Visningar
525
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 931
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
388
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp