Kameraobjektiv..

asterix_zaphir

Trådstartare
Ni som kan, vad tror ni om detta?
Det har ju fått bra recentioner av de som köpt..
SIGMA OBJEKTIV 70-300/4-5.6 DG MACRO CANON
 
Sv: Kameraobjektiv..

Jag tror man får vad man betalar för. :D Så det är säkert helt ok för att vara den prisklassen, men alldeles för ljussvagt för mina behov! Jag vill ha denna istället, men lite dyrare också. :o
Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro

/Erica
 
Sv: Kameraobjektiv..

Ok, jag begriper mig inte på någon om dessa objektiv...
Vad betyder 2,8 APO HSM DG Macro ?
 
Sv: Kameraobjektiv..

2,8 står för största bländaröppning, APO är en teknik för att ge mer "korrekta" fotografier, vad HSM betyder att man har en ultraljudsdriven autofokus, DG att du kan använda objektivet även till "analoga" kameror och Macro är att man kan ta bilder på relativt kort avstånd (jaja, det är väldigt oteknisk förklaring)
 
Senast ändrad:
Sv: Kameraobjektiv..

Tack för förklaringen:D
Macro visste jag nästan att det var att man kan ta väääldigt nära..
Det kommer att bli mitt nästa objektiv.
 
Sv: Kameraobjektiv..

Jag tror man får vad man betalar för. :D Så det är säkert helt ok för att vara den prisklassen, men alldeles för ljussvagt för mina behov! Jag vill ha denna istället, men lite dyrare också. :o
Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro

/Erica

Helnöjd med det objektivet! nu blir nästa önskan ett 1,4 eller liknande ;)
 
Sv: Kameraobjektiv..

Helnöjd med det objektivet! nu blir nästa önskan ett 1,4 eller liknande ;)
Åh! :o :mad: Jätteavis, vill också ha ju! Tror jag får ta mig i kragen och börja sälja lite bilder snart. :D Fast iofs så passar nog mitt 28-75 bättre för porträtt ändå så jag kanske inte behöver ett nytt. :rofl:

/Erica
 
Sv: Kameraobjektiv..

2,8 står för största bländaröppning, APO är en teknik för att ge mer "korrekta" fotografier, vad HSM betyder att man har en ultraljudsdriven autofokus, DG att du kan använda objektivet även till "analoga" kameror och Macro är att man kan ta bilder på relativt kort avstånd (jaja, det är väldigt oteknisk förklaring)

i det här fallet så har objektivet dessutom 2.8 genom hela 70-200 och inte bara vid 70.
 
Sv: Kameraobjektiv..

Själv har jag föregångaren till det objektivet (det som enbart funkar på analoga kameror), inte upplevt några problem. Men kanske är skillnad på hur det funkar (eller så är det bara jag som är så kass fotograf att jag inte bryr mig).
 
Sv: Kameraobjektiv..

Själv har jag föregångaren till det objektivet (det som enbart funkar på analoga kameror), inte upplevt några problem. Men kanske är skillnad på hur det funkar (eller så är det bara jag som är så kass fotograf att jag inte bryr mig).

jag tyckte det hade dålig skärpa och för mycket fel i bilderna som kunde härledas till objektivet.
har numera högre krav på utrustningen
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
31
· Visningar
2 303
Senast: Rugge
·
Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
1 670
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 710
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp