Kan de få kycklingar?

E

Ellinore

Vi har 2 höns. Idag när vi kom till stallet låg den ena hönan och ruvade på 6 ägg. Kan det vara kycklingar i dem? Vi har ingen tupp, men kanske det går ändå? Fast vi har inte varit och hämtat ägg på 2 eller 3 dagar.
 
Sv: Kan de få kycklingar?

Ja, det blir det säkert... Men vi har tänkt skaffa en tupp och mer höns! :)
 
Sv: Kan de få kycklingar?

Som sagt, utan tupp ...
Om dom inte nyligen varit tillsammans med tupp, förståss.

Tycker du ska ta bort äggen. Dels blir dom otjänliga som människoföda efter några dagars ruvande, dels värper inte hönan, så länge hon ruvar.

LIA
 
Sv: Kan de få kycklingar?

Jo, det blir små Jesuskycklingar!
Hörde om en kompis stadsbekanta, som undrade om äggen inte gick sönder när tuppen befruktade dem. :banana:
 
Sv: Kan de få kycklingar?

Jo, det blir små Jesuskycklingar!

:rofl: Flåt men jag kunde inte låta bli :rofl:
 

Liknande trådar

Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: vinkelina
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 398
Senast: Roheryn
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 821
Senast: Enya
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 507
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp