Kan de få kycklingar?

E

Ellinore

Vi har 2 höns. Idag när vi kom till stallet låg den ena hönan och ruvade på 6 ägg. Kan det vara kycklingar i dem? Vi har ingen tupp, men kanske det går ändå? Fast vi har inte varit och hämtat ägg på 2 eller 3 dagar.

E

Ellinore

Sv: Kan de få kycklingar?

Ja, det blir det säkert... Men vi har tänkt skaffa en tupp och mer höns! :)

Som sagt, utan tupp ...
Om dom inte nyligen varit tillsammans med tupp, förståss.

Tycker du ska ta bort äggen. Dels blir dom otjänliga som människoföda efter några dagars ruvande, dels värper inte hönan, så länge hon ruvar.

LIA

S

Stoppard

Jo, det blir små Jesuskycklingar!
Hörde om en kompis stadsbekanta, som undrade om äggen inte gick sönder när tuppen befruktade dem. :banana:

Jo, det blir små Jesuskycklingar!

:rofl: Flåt men jag kunde inte låta bli :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Försökte läsa mig till hur mycket energi man egentligen gör av med en dag i stallet. Hittat bara en artikel med några år på nacken som...
2
Svar
20
· Visningar
557
Utrustning Hjälp mig buke! Förra sommaren råkade jag köra på en stor sten och förstöra fälgen (heter det så) på ena hjulet på min transport...
Svar
12
· Visningar
452
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
1 619
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
Svar
9
· Visningar
405
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Namngivningstips..
  • Dressyrsnack 15