kan det vara passgång?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare sanni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 069
S

sanni

Jag har en b-ponny som är korsning welsh cob och shettis. Han håller på att utbildas, igår när jag var ute och red så fick han in en konstig gångart...

JAg liksom bara satt helt stilla väldigt bekvämt, kändes som att sitta på en islandshäst..:crazy: Han fortsatte länge med detta helt bekvämt..

så vad kan det vara?

Sv: kan det vara passgång?

troligare att det är tölt :smirk:

Pass som i flygande pass på islänning, det är inte fy skam det.:angel: Men hade det barit det så hade du nog vetat det, för det går foooort! Grisepass, typ travarstylen, ärganska så väldigt obekvämt dock.

Du kan inte filma eller ta en bild eller något? Eller var det bara en ren tillfällighet? Vet inte om det är möjligt med tölt, men är inte överdrivet insatt heller...

Mitt sto, som er kaldblod holder dokk med det......

Ganska skønt på henne, før hon er lett kaldblod, og shit shøn stt rida egentligen... :angel:

Grisepass kan vara både bekvämt och obekvämt, beror helt på häst ;) Vissa hästar är ju bekväma i vilken gångart det än är :p T ex vår foderhäst :p

Har också upplevt det på en häst, hur hon istället för att länga steget för att trava fortare gick in i en snabb, vaggande gång, inte så bekväm som tölt eller så men det var lätt att sitta ner och bara följa med. Den hästen var en irish cob.

Passgång gungar väldigt mycket så det kan det inte varit. Vissa hästar går över i pass i stället för en ren skritt, (det gåt lika långsamt men är 2 takt istället för 4 takt) men det är inte bekvämt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 278
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 643
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 594
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka