Bukefalos 28 år!

Kan det vara så enkelt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä det tror jag inte, men idag har inkallningen av Doby fungerat klockrent :banana:

Varför? Jo för jag har inte "kallat in" honom en enda gång :D

Istället har jag kört med "runt" och "sitt" dvs fått honom att komma fram, gå runt mig och sätta sig (och då har jag gett beröm och godis) sen har han så snällt följt mig in på kontoret igen.
Det fungerade tom när han var flera meter bort och hade en jätterolig tallkotte att leka med.

Egentligen så simpelt så jag skäms att jag glömt bort den simpla principen från valpkursen
Det måste ju vara kuuuuul komma till matte, och enligt Doby är kuuuuul = göra tricks & konster

Att bara komma till matte är tråkigt för det är inget trix (i alla om jag tolkar mitt pälsmonster rätt :p)

Nästa steg är att jag hittar rätt läge både fysiskt, mental och röst för korrigering

Jag såg ju hans reaktion när instruktören korrigerade (inte hårt eller brutalt bara mjukt och fast) han sjönk lite och liksom sa "förlåt" med blicken
Jag får inte riktigt till det, men det kommer väl....hoppas jag
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vad kunde vara bättre tröst efter förra veckans dystra konstaterande att min ridkänsla var död, än att få sitta på två av mina sex...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp