Bukefalos 28 år!

Kan det vart ett missfall?

P

PonnyBus

I december hade jag oskyddat sex... Jag tog ett dagenefterpiller efter ungefär 70 timmar, alltså inget garanterat resultat.
Fick inte mens i varken januari eller februari och i mars fick jag åka till sjukan för jag hade akuta magsmärtor. Hade innan detta gjort ett gravtest några veckor innan som var negativt.

På sjukhuset visste dom inte vad det var, efter ultraljudet sa hon bara att det inte var något fel, dock hade jag en förtjockad livmoderhals vägg.

När jag väl var hemma från sjukhuset fick jag en jättelik blödning och satt på toaletten och nästan svimmade av värken.

i slutet på februari fick jag även kramp i ländryggen efter en danslektion, men trodde att det hade med överansträning att göra.

Nu till mina funderingar.. Kan det ha vart ett missfall? Ska ringa och höra med barnmorskan om vad hon tror men vill höra vad ni har att säga såhär på kvällskvisten...
 
Sv: Kan det vart ett missfall?

I december hade jag oskyddat sex... Jag tog ett dagenefterpiller efter ungefär 70 timmar, alltså inget garanterat resultat.
Fick inte mens i varken januari eller februari och i mars fick jag åka till sjukan för jag hade akuta magsmärtor. Hade innan detta gjort ett gravtest några veckor innan som var negativt.

På sjukhuset visste dom inte vad det var, efter ultraljudet sa hon bara att det inte var något fel, dock hade jag en förtjockad livmoderhals vägg.

När jag väl var hemma från sjukhuset fick jag en jättelik blödning och satt på toaletten och nästan svimmade av värken.

i slutet på februari fick jag även kramp i ländryggen efter en danslektion, men trodde att det hade med överansträning att göra.

Nu till mina funderingar.. Kan det ha vart ett missfall? Ska ringa och höra med barnmorskan om vad hon tror men vill höra vad ni har att säga såhär på kvällskvisten...

kan mkt väl ha varit ett mf.
När jag fick missfall så hade jag en sån grym smärta som inte går o beskriva.. jag trodde seriöst att ja skulle dö och sen så när ja gick på toa så fick ja en blödning och en klump i en appelsins stl..

men hör med bm så får du bättre svar!

/A
 
Sv: Kan det vart ett missfall?

Gjorde de inget blodprov på dig för att mäta hCg-halten? De har de gjort på de jag känner som åkt in och fått missfall.

Fostret kan ju dö tidigt i magen och kroppen fortsätter att vara gravid. Då bildas hCg-hormon och de kan man mäta via blodprov (tydligen för lågt för att kunna visa positivt med ett urinprov).

Nu räkna jag snabbt om du hade din sista mens i slutet på december och fick blödningen i början på mars så skulle du vart i v.10 och då skulle BM sett fostret vid UL.
 
Sv: Kan det vart ett missfall?

"klump" i en apelsins storlek? :eek:

De kanske inte exakt var som en appelsin men mer elr mindre.. ja syna de inte så noga men de var relativt stort ialf.. och ont utav satan gjorde de oxå.. men ja var relativt långt gången när ja fick mitt missfall..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Blir inte klok på det här...väntar på mensen och trodde den kom i lördags. Men allt som kom var en ca 5-krona stor blodfläck och sen...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp