Kan en hund öva upp sitt hundspråk? (Alternativt: hur hanterar jag mina naiva svärföräldrar?)

Jodå, varierar nog en hel del inom raser. Är själv uppvuxen med bl.a. doberman och rottis, och är noggrant indokrinerad att man inte ens ska försöka ha jämngamla individ av samma kön tillsammans.

Misstänkte att det var så, men det gäller långt ifrån alla raser. Jag har haft boxertik med shih-tzuhane och de slogs hejvilt mellan varven, så det är verkligen ingen garanti. Jag vet flertalet med brukshundar av samma kön också, även om det i vissa raser kan vara svårare än i andra. Men det är ju ingen generell regel alls. Därför blir det ju helfel när du belastar TS över en stereotyp.
 
Sånt där beror ju väldigt mycket på ras. Skulle det öht bli slagsmål mellan salukis tex så blir jag förvånad, även om det tex är en hel hög av nyligen könsmogna hanhundar i samma bostad. Avlar uppfödarna på hundar som generellt sett fungerar bra med andra, då brukar valparna också bli okomplicerade.
Åh, om du vill ha namnet på en tik/linje där de kan vara så för jävligt aggressiva så hör av dig! De kan inte träna lc annat än i inhägnad, annars kan den flyga på vilken annan hund som helst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp