Relationer Kan han kasta ut mig?

Zewz

Trådstartare
Kort om oss: varit gifta i tio år, två barn och liten gård ihop. Förhållandet varit på väg utför i flera år, nu tog jag steget och vill skiljas. Har köpt hus, men får tillträde först om två månader. Till en början verkade allt lugnt mellan oss, vi var överens om huset, skrev bodelningsavtal osv, men nu när han insett att det är på riktigt och att jag gått vidare har han flippat ur. Så nu ska jag ut ur huset IDAG. Han löser lånen imorgon. Kan han göra så?

Oj vilket kaos :( hoppas att det känns som ett bra beslut. Minns en del av era kaosvändor du skrivit om på forumet.

Men ni äger väl huset tillsammans? Äger ni hälften var? I så fall ska det ju inte vara möjligt. Vet situationer där ena parten ägt någon procent mer och då har ju den som ägt mindre åkt ut hyfsat omgående. Vet inte om det är prövat i rätten dock.

Zewz

Trådstartare
Jo, än äger vi huset ihop. Men vi skrev ett bodelningsavtal daterat förra veckan där vi skrev att han tar över huset. Då var allt lugnt, annars hade jag ju sett till att få med en rad om att jag får bo kvar tills jag får mitt andra boende... Jag tror han träffar banken imorgon för att ordna allt praktiskt. Frågan är om jag har någon laglig rätt att bo kvar då.

Zewz

Trådstartare
Jag har inte någon annanstans att ta vägen riktigt, och det vore ju trevligt för barnen om vi kunde fixa det här snyggt. Huset är stort och vi har haft separata sovrum länge...

Kort om oss: varit gifta i tio år, två barn och liten gård ihop. Förhållandet varit på väg utför i flera år, nu tog jag steget och vill skiljas. Har köpt hus, men får tillträde först om två månader. Till en början verkade allt lugnt mellan oss, vi var överens om huset, skrev bodelningsavtal osv, men nu när han insett att det är på riktigt och att jag gått vidare har han flippat ur. Så nu ska jag ut ur huset IDAG. Han löser lånen imorgon. Kan han göra så?
En av anledningarna varför jag aldrig kommer att gifta mig.
Men nej han har ingen rätt att göra så det är lika mycket ditt som hans. Har du någon advokat?
Kontakta även banken och förklara läget så att de är förberedda.

Jo, än äger vi huset ihop. Men vi skrev ett bodelningsavtal daterat förra veckan där vi skrev att han tar över huset. Då var allt lugnt, annars hade jag ju sett till att få med en rad om att jag får bo kvar tills jag får mitt andra boende... Jag tror han träffar banken imorgon för att ordna allt praktiskt. Frågan är om jag har någon laglig rätt att bo kvar då.
Är tanken att han ska bo kvar? Varför skulle du inte ha laglig rätt menar du?

Zewz

Trådstartare
En av anledningarna varför jag aldrig kommer att gifta mig.
Men nej han har ingen rätt att göra så det är lika mycket ditt som hans. Har du någon advokat?
Kontakta även banken och förklara läget så att de är förberedda.
Jag har ingen advokat. Får ringa familjerätten imorgon och se vad de säger. Han är iväg nu men vet inte vad han gör när han kommer hem. Han har burit hand på mig förut så jag ser inte fram emot det.

Jag har ingen advokat. Får ringa familjerätten imorgon och se vad de säger. Han är iväg nu men vet inte vad han gör när han kommer hem. Han har burit hand på mig förut så jag ser inte fram emot det.
Finns det någonstans du kan ta vägen eller ta hjälp av någon? Dvs om du är rädd att det kan bli våldsamt tycker jag inte du bör stanna där?

Finns det verkligen INGEN annanstans du kan fly (!) till under tiden? Låter farligt att stanna. Viktigare att undvika risk för våld än att stanna, ansvaret för att lösa det snyggt inför barnen är inte ditt att bära i en sådan situation. Var rädd om dig!

Zewz

Trådstartare
Finns det någonstans du kan ta vägen eller ta hjälp av någon? Dvs om du är rädd att det kan bli våldsamt tycker jag inte du bör stanna där?
Jag har träffat en väldigt snäll man som gärna hjälper mig, men jag vill inte blanda in honom. Men kan absolut ha honom i telefon som en liten säkerhet.

Zewz

Trådstartare
Finns det verkligen INGEN annanstans du kan fly (!) till under tiden? Låter farligt att stanna. Viktigare att undvika risk för våld än att stanna, ansvaret för att lösa det snyggt inför barnen är inte ditt att bära i en sådan situation. Var rädd om dig!
Jag ska plocka med en extrasäng till jobbet i värsta fall. Men för barnens skull hade jag hoppats vi skulle lösa det här bättre.

Han har gett mig stryk.
När han kommer hem har han barnen med sig så jag hoppas det kan gå lugnt till.
Hoppas det går lugnt till?!! :crazy:
Konstaterar av dina inlägg att det är en manipulativ aggressiv fullständig idiot.
Låt inte barnen vara med honom man vet aldrig vad en sådan kan hitta på. Var beredd på att han kär med alla medel oavsett om de är lagliga eller ej.
Se till att kontakta någon vän som står dig nära. Har du någon familj, syster, mamma, kusin osv som kan vara med dig nu. Du behöver hjälp. En sådandär ska man hålla sig borta från men han ska flr fan inte roffa åt sig hus och egendom.

Han har gett mig stryk.
När han kommer hem har han barnen med sig så jag hoppas det kan gå lugnt till.
Om jag inte har fel för mig så det jag vet (har läst) så är det nu det är som farligast för kvinnor.
Tycker verkligen du ska se över dina alternativ att bo någon annanstans, om du ens tänker tanken/ oroar dig över att han ska slå dig.

Har du ingen familj i närheten, en vän eller bekant? De flesta ställer upp om de behöver!

Edit; Ring kvinnofridslinjen och rådgör!

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• En dag till utan familjen

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos