Kan hjälmen ändra form?

G

Gisburne

Eller kan huvudet ändra form? :eek: Har inte ridit i min jockeyhjälm på lite över ett år, och nu när jag börjat nvända den igen så klämmer den något otroligt i pannan! Känns helmysko. Den har inte legat i press någonstans, så den borde ju inte ha ändrat form. (Ser helt normal ut.) Trist att en hjälm för nästan 1500:- plötsligt inte är skön att använda längre...
 
Sv: Kan hjälmen ändra form?

Har du vuxit kanske? Du kanske har mognat i skallen annars :rofl:

Bäst du byter ändå tycker jag. jag red med en hjälm en sommar som klämde på bannan, jag hade otroligt mycket huvudvärk under den tiden. när tog å använde en ny hjälm som satt bättre så försvan huvudvärken.
 
Sv: Kan hjälmen ändra form?

Nej, jag har ju inte bytt frilla... Eller, jo, det har jag, men jag har lika mycket hår nu som för ett år sedan. (Bytte därimellan.)

Jag tror ju inte att jag har vuxit, för jag har varit lika lång sedan jag var typ 12 år... Det är en halv livstid sen! :D Men det är klart, jag kanske har blivit så intelligent under det senaste året att huvudet har vuxit... Så måste det vara! *öööh...?*
 
Sv: Kan hjälmen ändra form?

Bara en tanke, kan det inte vara så att fodringen på insidan måste forma sig efter ditt huvud igen? För så får jag ibland när jag inte använt en hjälm på länge, sen kan ju både huvuden och hjälmar svälla lite när det är varmt. Fast det borde inte vara så fruktansvärt mycket, men kanske är precis så mycket att det trycker någonstans.
 
Sv: Kan hjälmen ändra form?

Tack, det värmde! :D

Starcraft:
Jag har funderat på det också, men fodret i den här hjälmen är väldigt formbart, så jag tycker att det borde ha fixat sig på 2 veckor... Men inte. Den trycker liksom precis i hårfästet i pannan, när jag tar av den ser jag ut som om jag ridit in i en gren ungefär! :rofl:
 
Sv: Kan hjälmen ändra form?

Hjälmar torkar, och då krymper de. Använder man dem regelbundet så blir de varma o sådär och när man sedan inte har dem på ett tag så krymper de lite när de torkar.
Samma med t.ex. Graningestövlar, vilket jag upptäckte efter att inte ha haft mina på över ett halvår.
 
Sv: Kan hjälmen ändra form?

Det hade jag ingen anning om. Då ska jag påmina mig själv med att springa runt med min hjälm på skallen någon gång i veckan under sommarlovet om jag inte får tag på en häst jag åtminstone kan ut å lulla på i skogen.
 

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
39 985
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 495
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 536
Senast: Dopy
·
Relationer Har just blivit lämnad i en mycket destruktiv relation. Igen. Det har hänt så många gånger nu och jag kan inte annat än att försöka...
2
Svar
36
· Visningar
3 725
Senast: Trasdocka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp