Kan hundarna vara ifrån varandra?

Carmenzitaflower

Trådstartare
Hej!
Jag har två hundar som tidigare haft lite gruff men på senaste år funkat bra ihop.

Nu är det så att jag och sambon planerar att köpa en lägenhet i Spanien. Jag kommer ha mycket lättare att åka dit en vecka då och då och kommer isåfall vilja ta med ena hunden. Funkar det att sära på två hundar som lever ihop i en vecka eller förstör det hela dynamiken?
Vill såklart inte göra något som får dom må dåligt.
 
Hej!
Jag har två hundar som tidigare haft lite gruff men på senaste år funkat bra ihop.

Nu är det så att jag och sambon planerar att köpa en lägenhet i Spanien. Jag kommer ha mycket lättare att åka dit en vecka då och då och kommer isåfall vilja ta med ena hunden. Funkar det att sära på två hundar som lever ihop i en vecka eller förstör det hela dynamiken?
Vill såklart inte göra något som får dom må dåligt.

Om det finns spänningar så kommer det finnas en risk att det blir sämre av att sära på dom. Mina (som nu i slutändan får bo i olika hem) fungerade så länge ingen av dom åkte bort. Men varje gång jag var iväg med ena på något vis så blev det gruff och morr när dom skulle träffas igen och man behövde börja om från början med att introducera dom för varandra.
 
Risken finns att det blir spänt när de träffas igen, så du får helt enkelt fundera över om fördelarna med att ta med en av hundarna överväger risken med att det kan bli spänt och t o m bråk när hundarna träffas igen, eller om du hellre åker utan hund.
 
Tusen tack för era svar, det får helt enkelt bli att bila ner allihopa så får jag åka på dom korta resorna själv, vill inte förstöra stämningen mellan våra små pälsklingar ❤️
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, vi har två tikar - mor och dotter. Jakthundar så vistas i hundgård dagtid och de bor hos min särbo så jag är bara där på...
Svar
5
· Visningar
1 123
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 685
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 407
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp