Kan inte bestämma mig!!!

Nillizan

Trådstartare
Har tänkt att byta jobb, från en fast tjänst till en annan. Ungefär samma typ av arbete, tyvärr mycket ensamarbete, det som skiljer är lön, arbetstider och det ligger Max 10 min ifrån mitt boende. Mitt nuvarande tar 45 min vardera dit och hem. Har varit på intervju och det kändes bra och det sa även chefen också och hoppades se mig fler gånger. Men det jag hakar upp mig är att de har delade turer, något är för mig rena medeltiden. Hur ofta har man det per vecka? Hur gör man med barnen då? Jag får ju ingen vila de 4 timmarna. Vad jag förstod så skulle de delade turerna ligga på helgerna som är varannan helg. Hur orkar man med ett sådant långt pass för att sedan gå upp 05.30 nästa dag!? Har ju svårt nu att jobba vanligt Kvällspass på 8 timmar till 21.30 och sen börja 07.00 dagen därpå... Hur skulle ni gjort!? Alla jag pratat med har inte delade turer, antingen jobbar de som jag gör nu alt. Natt...
 
Sv: Kan inte bestämma mig!!!

Jag tycker att delade turer är skräp.
Jo, det praktiseras på flera håll.

Hur ofta de förekommer måste du fråga arbetsgivaren om, tror inte att det finns någon särskild regel.

Erkänner att det för mig personligen inte skulle vara aktuellt att ta ett jobb där delade turer förekommer.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 375
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Något konstig rubrik kanske... I mina arbetsuppgifter ingår en viss del där jag ska vara behjälplig till utomstående när dom är hos...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: Avalbane
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 342
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • LGCT Stockholm
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp