Kan inte ha min hund kvar, hur hitta rätt hem?

Det låter inte som det är samma alls!!

Har dom varit på tv? Det har jag inte sett.

Ja det finns säkert dom som skulle ha det bättre på ett hundstall om dom får mer motion och mental träning där och nosarbeten vore bra- som Nosework- som dom började träna på hundar i hundstall i USA för att lättare kunna adoptera bort dom.
Det borde dom införa i Sverige..för det är verkligen en rolig aktivering för hunden och föraren..
:rofl: :rofl: :rofl:

Jag behövde göra EN googling "Hundstallet + nosework" för att komma till en film (från 2020) på Hundstallets Facebook med titeln "Nosework på Hundstallet". Så börjar kvinnan berätta att hon kommer varje vecka och kör nosework med hundarna.

Texten:

"Varje tisdag tränar vi Nosework med Hundstallshundarna. Det är en nyttig övning som stärker hundarnas självförtroende. En träningsform där hundarna får vara hund och göra det de är bäst på – Använda nosen! Följ på filmen och se när Clifford, Mollie och Tara får ett träningspass. Tre olika hundar med helt skildra energinivåer och personligheter."

Du sitter ju helt uppenbart och hittar på saker!
 
Senast ändrad:
:rofl: :rofl: :rofl:

Jag behövde göra EN googling "Hundstallet + nosework" för att komma till en film (från 2020) på Hundstallets Facebook med titeln "Nosework på Hundstallet". Så börjar kvinnan berätta att hon kommer varje vecka och kör nosework med hundarna.

Texten:

"Varje tisdag tränar vi Nosework med Hundstallshundarna. Det är en nyttig övning som stärker hundarnas självförtroende. En träningsform där hundarna får vara hund och göra det de är bäst på – Använda nosen! Följ på filmen och se när Clifford, Mollie och Tara får ett träningspass. Tre olika hundar med helt skildra energinivåer och personligheter."

Du sitter ju helt uppenbart och hittar på saker!
Eh vad har jag hittat på för "saker" nu då...Jag har inte kollat vad dom gör och inte gör på hundstallet så jag skrev vad dom gjort i USA där nosework kommer ifrån och att det är en väldigt bra träning-vilket jag märkt själv på mina hundar som tycker det är jätteroligt ..och att dom borde göra det här...jag ber om ursäkt, men jag visste inte om att 3 hundar av 30 eller hur många hundar är det i hundstallet fick träna 1 g i veckan.
 
Eh vad har jag hittat på för "saker" nu då...Jag har inte kollat vad dom gör och inte gör på hundstallet så jag skrev vad dom gjort i USA där nosework kommer ifrån och att det är en väldigt bra träning-vilket jag märkt själv på mina hundar som tycker det är jätteroligt ..och att dom borde göra det här...jag ber om ursäkt, men jag visste inte om att 3 hundar av 30 eller hur många hundar är det i hundstallet fick träna 1 g i veckan.

Men hur läser du egentligen? Alla deras hundar får träning. Det var för TV-klippet som de valde ut tre olika.
 
Eh vad har jag hittat på för "saker" nu då...Jag har inte kollat vad dom gör och inte gör på hundstallet så jag skrev vad dom gjort i USA där nosework kommer ifrån och att det är en väldigt bra träning-vilket jag märkt själv på mina hundar som tycker det är jätteroligt ..och att dom borde göra det här...jag ber om ursäkt, men jag visste inte om att 3 hundar av 30 eller hur många hundar är det i hundstallet fick träna 1 g i veckan.
Nej, du har inte kollat. Ändå har du inga problem att skriva en massa negativt. Det vill säga - du hittar på det.
 
Men hur läser du egentligen? Alla deras hundar får träning. Det var för TV-klippet som de valde ut tre olika.
Ja jag förstod att dom tränade alla - dom kunde- varje tisdag i vanliga fall... I en ovanlig situation ska 60 hundar läras och tränas...Det stod att det var 60 hundar i Stockholm Åkeshovs Hund stall...Då måste ju varje hundskötare veta hur man gör om inte tjejen i videon ska träna alla..
 
Ja jag förstod att dom tränade alla - dom kunde- varje tisdag i vanliga fall... I en ovanlig situation ska 60 hundar läras och tränas...Det stod att det var 60 hundar i Stockholm Åkeshovs Hund stall...Då måste ju varje hundskötare veta hur man gör om inte tjejen i videon ska träna alla..
Alltså, sitter du bara och greppar halmstrån för att kritisera hundstallet nu istället för att bara erkänna att du inte hade koll på vad du snackade om i ditt första inlägg?

Du bemöter ju inte det folk skriver utan hittar bara på nya saker att kritisera.
 
Eh vad har jag hittat på för "saker" nu då...Jag har inte kollat vad dom gör och inte gör på hundstallet så jag skrev vad dom gjort i USA där nosework kommer ifrån och att det är en väldigt bra träning-vilket jag märkt själv på mina hundar som tycker det är jätteroligt ..och att dom borde göra det här...jag ber om ursäkt, men jag visste inte om att 3 hundar av 30 eller hur många hundar är det i hundstallet fick träna 1 g i veckan.

Du har inte kollat vad de gör och inte för men ändå vet du att de är dåliga?
Imponerande ändå 😁
 
Ja jag förstod att dom tränade alla - dom kunde- varje tisdag i vanliga fall... I en ovanlig situation ska 60 hundar läras och tränas...Det stod att det var 60 hundar i Stockholm Åkeshovs Hund stall...Då måste ju varje hundskötare veta hur man gör om inte tjejen i videon ska träna alla..
Om du förstod att alla får träning, varför skriver du då att det bara är tre? Vad har du för syfte att smutskasta Hundstallet?

För det är precis det du gör i inlägg efter inlägg. Du ljuger ihop saker för att få Hundstallet att framstå som dåligt fast du har NOLLKOLL!

Är detta verkligen förenligt med forumreglerna? Ok att missförstå och inte ha på fötterna, det har vi nog alla gjort någon gång. Men att i post efter post hitta på saker i syfte att smutskasta en specifik organisation? Nu anmäler jag inläggen så får moderatorerna ta en titt på det!
 
Nej, du har inte kollat. Ändå har du inga problem att skriva en massa negativt. Det vill säga - du hittar på det.
Det här börjar bli komiskt, vad har jag skrivit för negativt om själva stallet.. Förutom om två enskilda fall ..Sen kan man veta saker på andra sätt än att "kolla online" det förstår du väl..
Nej nu får du ha det så bra ska snart gå med mina vovvar :)
 
Det här börjar bli komiskt, vad har jag skrivit för negativt om själva stallet.. Förutom om två enskilda fall ..Sen kan man veta saker på andra sätt än att "kolla online" det förstår du väl..
Nej nu får du ha det så bra ska snart gå med mina vovvar :)

"Enskilda fall"? Nej, du uttalade dig ju i generell term. Gå tillbaka och läs ditt egna inlägg.
Är det inte enklare att erkänna att du hade uppfattat fel/fått fel information när du nu fått både länkar och annan fakta till dig i tråden? Dina påståenden stämmer ju helt enkelt inte, oavsett vad du kollat "online" eller ej.
 
Det här börjar bli komiskt, vad har jag skrivit för negativt om själva stallet.. Förutom om två enskilda fall ..Sen kan man veta saker på andra sätt än att "kolla online" det förstår du väl..
Nej nu får du ha det så bra ska snart gå med mina vovvar :)

Eftersom du själv verkar ha glömt 😊

"Jag har hört riktigt dåliga saker om Hund stallet...Gamla hundar = läs medelålders från (ca 7år) hundar avlivas utan att dom kontaktar ägaren först...Hundar "försvinner".. Det jag hört kanske är ovanligt, men det gjorde mig illamående.:arghh:
Tänk på att där får dom sitta i en bur/box och får väl endast koppel promenader tror jag...och hur länge en hund får sitta där (om dom inte avlivas) är ju totalt oviss...
Som ett fängelse för hundar."

Istället för att att kolla fakta så väljer du att skriva om något du har hört.
 
Det här börjar bli komiskt, vad har jag skrivit för negativt om själva stallet.. Förutom om två enskilda fall ..Sen kan man veta saker på andra sätt än att "kolla online" det förstår du väl..
Nej nu får du ha det så bra ska snart gå med mina vovvar :)
Men fram med dina källor då! Du har blivit ombedd att förtydliga vad du menar med att hundar försvinner minst två ggr.

Du har väl BARA skrivit negativt om stallet? Läs ditt originalinlägg som @Bison citerar!

Och veta saker? Ovan skriver du rakt ut att du inte har koll på vad Hundstallet gör?! Istället för att pudla fortsätter du att ljuga och smutskasta en organisation på nätet. Det är inte ett dugg komiskt, för det kan finnas personer som tror på vad du skriver!
 
Ja jag förstod att dom tränade alla - dom kunde- varje tisdag i vanliga fall... I en ovanlig situation ska 60 hundar läras och tränas...Det stod att det var 60 hundar i Stockholm Åkeshovs Hund stall...Då måste ju varje hundskötare veta hur man gör om inte tjejen i videon ska träna alla..
Men jag undrar: är det ens Hundstallet du menar, eller något icke namngivet hundstall någonstans? Hundstallet med versalt H har alltså två anläggningar och en tredje snart klar, i Stockholm, Skåne och Västra Götaland.

OM det är Hundstallet du menar så låter det mest om den typen av ryktesspridning som stora organisationer ofta dras med. I fallet Hundstallet finns en privatperson som skrivit skit om dem på nätet i flera år, och för inte längesedan var det en avdankad kändis som fick sina hundar omhändertagna av länsstyrelsen för att hon inte respekterat t ex koppelreglerna, hundarna sprang lösa och folk var livrädda för dem (cane corsos). En av dem placerades på Hundstallet, veterinärer konstaterade att han hade så så svåra ledproblem att han fick avlivas. Då drev hon hetskampanj på nätet i bortåt ett år om att Hundstallet och Länsstyrelsen hade mördat hennes hund.
 
Om du förstod att alla får träning, varför skriver du då att det bara är tre? Vad har du för syfte att smutskasta Hundstallet?

För det är precis det du gör i inlägg efter inlägg. Du ljuger ihop saker för att få Hundstallet att framstå som dåligt fast du har NOLLKOLL!

Är detta verkligen förenligt med forumreglerna? Ok att missförstå och inte ha på fötterna, det har vi nog alla gjort någon gång. Men att i post efter post hitta på saker i syfte att smutskasta en specifik organisation? Nu anmäler jag inläggen så får moderatorerna ta en titt på det!
Men nu börjar det ju likna mobbing! Har jag smutskastat H.S inlägg efter inlägg...Jag har skrivit i början om 2 enskilda fall om 2 hundar...Sen har jag bara svarat på ngr av alla inlägg som citerats om och om igen - räknar du med dom som blivit citerade som om och om igen eller där jag bla skrev att det lät ju bra att dom hade aktiveringar osv där..
Är det att smutskasta att skriva fel att 3 fick träna istället för 3 fick träna under filmningen. sen fick alla träna varje tisdag- ja men det filmades inte och det är väl det som skulle varit intressant att se hur dom går till väga med så himla många hundar..men ingen undrade hur dom gör med 60 hundar som det står att det är i Åkeshov.
Sen var det ni andra som gång på gång citerade och ifrågasatte vartenda litet ord jag skrivit typ om du inte kollat upp och visste något om NW då hittar man på...Man kan veta saker utan att ha "kollat upp" på google vad/om dom tränar med sina hundar..Varför ska jag kolla upp vad H. S gör i sina hund stall...Jag ska inte lämna eller köpa hund där och är inte intresserad av dom..Det jag pratade om var längesen om 2 individer och efter det så har jag inte tänkt på dom förrän den här frågan kom upp.
Jag känner folk som jobbat/jobbar där, det räcker att säga!

Ja ja tydligen får man inte säga att man inte själv skulle lämna sina hundar där för det är en så bra plats att jag MÅSTE vilja lämna mina hundar där..dom skulle ju få det lika bra där som hos mig:up:.. jag är hemma med dom för att annars kan vi inte ha flera hundar, dom vill ju ha hund"syskon" och jag har ett riktigt bra och starkt band med mina hundar-Husse är en "halvmedlem" i flocken eftersom han jobbar ute på jobb och jag jobbar med hundarna:grin:

Men hela tiden- missar ni min poäng- hundar är flockdjur med en eller ngr få människor/hundar dag som natt...Det kan inte hundarna få där - sin egen familj som dom träffar varje dag=flock för hundar..

OM det är så bra där varför blir hundar från hundstall så glada att komma därifrån, eller vill dom stanna?
Tala om för tex en av mina hundar att dom inte får vara med i våran flock längre och lämna dom till ett stall. Det skulle jag aldrig göra.
Är det emot forumreglerna att tycka så..så är det väl det och inget jag skulle börja gråta över...
Ha det så bra!
 
Men nu börjar det ju likna mobbing! Har jag smutskastat H.S inlägg efter inlägg...Jag har skrivit i början om 2 enskilda fall om 2 hundar...Sen har jag bara svarat på ngr av alla inlägg som citerats om och om igen - räknar du med dom som blivit citerade som om och om igen eller där jag bla skrev att det lät ju bra att dom hade aktiveringar osv där..
Är det att smutskasta att skriva fel att 3 fick träna istället för 3 fick träna under filmningen. sen fick alla träna varje tisdag- ja men det filmades inte och det är väl det som skulle varit intressant att se hur dom går till väga med så himla många hundar..men ingen undrade hur dom gör med 60 hundar som det står att det är i Åkeshov.
Sen var det ni andra som gång på gång citerade och ifrågasatte vartenda litet ord jag skrivit typ om du inte kollat upp och visste något om NW då hittar man på...Man kan veta saker utan att ha "kollat upp" på google vad/om dom tränar med sina hundar..Varför ska jag kolla upp vad H. S gör i sina hund stall...Jag ska inte lämna eller köpa hund där och är inte intresserad av dom..Det jag pratade om var längesen om 2 individer och efter det så har jag inte tänkt på dom förrän den här frågan kom upp.
Jag känner folk som jobbat/jobbar där, det räcker att säga!

Ja ja tydligen får man inte säga att man inte själv skulle lämna sina hundar där för det är en så bra plats att jag MÅSTE vilja lämna mina hundar där..dom skulle ju få det lika bra där som hos mig:up:.. jag är hemma med dom för att annars kan vi inte ha flera hundar, dom vill ju ha hund"syskon" och jag har ett riktigt bra och starkt band med mina hundar-Husse är en "halvmedlem" i flocken eftersom han jobbar ute på jobb och jag jobbar med hundarna:grin:

Men hela tiden- missar ni min poäng- hundar är flockdjur med en eller ngr få människor/hundar dag som natt...Det kan inte hundarna få där - sin egen familj som dom träffar varje dag=flock för hundar..

OM det är så bra där varför blir hundar från hundstall så glada att komma därifrån, eller vill dom stanna?
Tala om för tex en av mina hundar att dom inte får vara med i våran flock längre och lämna dom till ett stall. Det skulle jag aldrig göra.
Är det emot forumreglerna att tycka så..så är det väl det och inget jag skulle börja gråta över...
Ha det så bra!

Men vilket dravvel.
 
Men nu börjar det ju likna mobbing! Har jag smutskastat H.S inlägg efter inlägg...Jag har skrivit i början om 2 enskilda fall om 2 hundar...Sen har jag bara svarat på ngr av alla inlägg som citerats om och om igen - räknar du med dom som blivit citerade som om och om igen eller där jag bla skrev att det lät ju bra att dom hade aktiveringar osv där..
Är det att smutskasta att skriva fel att 3 fick träna istället för 3 fick träna under filmningen. sen fick alla träna varje tisdag- ja men det filmades inte och det är väl det som skulle varit intressant att se hur dom går till väga med så himla många hundar..men ingen undrade hur dom gör med 60 hundar som det står att det är i Åkeshov.
Sen var det ni andra som gång på gång citerade och ifrågasatte vartenda litet ord jag skrivit typ om du inte kollat upp och visste något om NW då hittar man på...Man kan veta saker utan att ha "kollat upp" på google vad/om dom tränar med sina hundar..Varför ska jag kolla upp vad H. S gör i sina hund stall...Jag ska inte lämna eller köpa hund där och är inte intresserad av dom..Det jag pratade om var längesen om 2 individer och efter det så har jag inte tänkt på dom förrän den här frågan kom upp.
Jag känner folk som jobbat/jobbar där, det räcker att säga!

Ja ja tydligen får man inte säga att man inte själv skulle lämna sina hundar där för det är en så bra plats att jag MÅSTE vilja lämna mina hundar där..dom skulle ju få det lika bra där som hos mig:up:.. jag är hemma med dom för att annars kan vi inte ha flera hundar, dom vill ju ha hund"syskon" och jag har ett riktigt bra och starkt band med mina hundar-Husse är en "halvmedlem" i flocken eftersom han jobbar ute på jobb och jag jobbar med hundarna:grin:

Men hela tiden- missar ni min poäng- hundar är flockdjur med en eller ngr få människor/hundar dag som natt...Det kan inte hundarna få där - sin egen familj som dom träffar varje dag=flock för hundar..

OM det är så bra där varför blir hundar från hundstall så glada att komma därifrån, eller vill dom stanna?
Tala om för tex en av mina hundar att dom inte får vara med i våran flock längre och lämna dom till ett stall. Det skulle jag aldrig göra.
Är det emot forumreglerna att tycka så..så är det väl det och inget jag skulle börja gråta över...
Ha det så bra!

Du har ingen egen erfarenhet av Hundstallet utan enbart hörsägen.
Det har inte slagit dig att det finns de som har bättre insyn än så?

Du har kategoriskt vägrat svara på frågan om vad du menar med att hundar försvinner. Du får chansen igen. Varifrån har hundar försvunnit? På vilket sätt?

Hundstallets Veterinär i Åkersberga har jag mångårig erfarenhet av då hon tidigare var veterinär på den klinik jag använde mig av. Ulla skulle verkligan ALDRIG jobba för en oseriös organisation. Än mindre avliva eller annat utan goda skäl. Och hon träffar ALLA Hundstallet hundar upprepat.

Nej, ingen missar din poäng om flockdjur. Du har bara en väldigt skev bild sv hundar i flock. Om du ids ta en titt på hundarna som finns inne på Hundstallet så ser du att mycket få hundar fungerar med andra hundar. Vilket inte alls är ovanligt. Hundar är som vi människor. En del är sociala. Andra inte av olika anledningar. Det är bullshit att alla hundar vill leva i flock.
Däremot vad du upprepat missa är att alla hundarna spenderar många timmar varje dag med människor. De får gosa, mysa, bli aktiverade mm. Hundar sover en hel del och vad gör det då om de är själva den tiden?

En till fråga som du upprepat duckat för: Hundarma är oftast dumpade sk hittehundar eller omhändertagna i djurskyddsärende. På vilket sätt tycker du att ägare skulle ha rätt att informeras?

Tror du verkligen att de hundarna saknar sin familj och missären de kommer ifrån?

Hundar är glada typer. De blir lika glada när de går ut genom en dörr för promenad som att sen komma hem igen. Det har precis noll med "lycka att komma till sin nya familj" att göra eller vantrivsel.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 349
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 636
Senast: Ava22
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 092
Senast: Squie
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 282
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp