Bukefalos 28 år!

Kan inte hålla galoppen.

C

ChilliPoP

Jag har en D-ponny som är trygg och lugn oftast. Allting går bra förutom galoppen,hon kan värkligen inte hålla igång den.
Ute går det bra men så fort man kommer in på ridbanan blir hon bara jätte seg och frammåttung.
Det går inte enns att hålla galoppen runt ridbanan,men när man hoppar går det bra,så det kanske är för att hon tycker att det är tråkigt och det vill jag värkligen inte.

Så är det någon som känner igen sig?
Någon som har något tips?

Tacksam för svar!
M.V.H Julia.
 
Sv: Kan inte hålla galoppen.

Min har svårt för galopp både i skogen och på banan. Det går bra ett tag i skogen och ett ännu kortare tag på banan. Men hos honom är det musklerna som sviker. Han behöver tränas mer i galoppen för att få tillbaka musklerna.

Har inte kunnat rida som folk på honom på över ett år pga behandling för snett kors.
 
Sv: Kan inte hålla galoppen.

Rid mycket ute i skogen.
Och när du galopperar ine så ställ dig upp och öka racegaloppera, sen skall du bryta av!
efetr hand kommmer du nog rätt fort kunna minska tempot!
 

Liknande trådar

Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 359
Senast: Skrämd
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 617
Senast: Fiorano
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 216
Senast: banani
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 018
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2023 -den andra
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp