Kan inte hitta USB portalen

Megs

Trådstartare
Har fått "ny" kamera (pappas gamla) en Canon. Jag har laddat ner det här programmet för att ladda ner bilderna, från den medföljande CDn. Har även Adobe Photo Downloader på datorn sedan innan.

Kan dock inte för mitt liv hitta kameran genom datorn när jag pluggar ihop kameran via USB kabeln till datorn. Verkar som att datorn inte hittar USB portalen.
Hjälp! Jag blir tokig snart! :mad::confused:

Och jag vet att det ska funka för jag har tidigare kunnat ladda ner foto från en annan kamera (Kodak) utan problem (samma dator). :smirk:

Nån som har någon idé som kan hjälpa mig?

Tack :bow:
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Har du startat kameran i bildvisningsläget? Det måste man göra på min nämligen. Har också en Canon (Ixus 850IS). Alltså, sätt i sladden först, sedan starta kameran.
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Canon är ju lite jobbiga på det där, eftersom dom kräver att man installerar drivrutiner och allt sånt för att det ska funka, istället för att som de flesta andra låta det funka direkt...
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Jooo...det kan man ju säga, hahha
Jag har ev hittat en sak som kan funka men måsta ladda om lite saker o sen starta om datorn så det tar sin tid, hoppas det funkar sen...
Håll tummarna åt mig ;)
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Ok, det funkade inte, jag kan mao fortfarande inte hämta mina foto.
Jag har fått allt till att funka nu fram tills att jag måste installera kameran.

Går till Contorl Panel - Scanners&Cameras - Add Device
På "add device" får jag upp en wizard för att hitta kamera, antigen har jag en lista av olika kameramärken att välja (Canon finns dock inte med så klart) eller så får jag gå till "have disk" (det har jag)

Men vart ska jag vidare sen? Får välja mellan Quicktime, Software eller Autorun men ingen av dem funkar...


:confused::mad:
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Ireland 00 800 22666 767 (UIFN-Universal International Free Number)

A UIFN enables you to call us at no charge when calling from a fixed line. Not all mobile phone service providers allow the usage of these types of number at no charge, so please check with your provider.

Alternatively you can call us at 1890 200 563 *

Our helpdesk can be reached Monday to Friday from 9:00AM to 5:30PM. During this phone call you might be asked for some additional information. We recommend having the product as well as the following data to hand:
exact product model name (e.g. EOS 400D)
serial number of your device
Operating system installed on your computer if applicable (e.g. Windows XP, Mac OS 10)
Reference number of a previous contact with our helpdesk if available (so that we don�t have to capture your details again)

* The cost per call is 0.06 Euro per minute using a fixed line with Eircom. The charges can vary depending on telecom provider; please check with your telecom provider to find out the exact charges

Lätt hittat på Canons hemsida.
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Har suttit i tfn med dem ni en halvtimma och de kan inte hjälpa mig, de har aldrigt sett detta problemet tidigare.
Sa bara sorry - då vet jag faktiskt inte vad felet kan vara...

Tack för den liksom... :smirk:

Hursomhelt - tack för hjälpen iaf o för internetadresser
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Kom de fram till om det var i kameran eller datorn problemet satt?

Hur gammal är kameran? (Ett års garanti.)
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Kameran funkar hur bra som helt på andra datorer (gjorde iaf det för ett par mån sen och sen dess har den inte användts). Samma sak med datorn...fast mend en annan kamera...
(Kameran har precis passerat sitt "år" men har varit inne på service nyligen också så den borde vara i tipptopp form)

Great!

Funderar på om det är USB kablen som inte funkar, jag menar, problemet måste ju ligga mellan kameran och datorn...bara kablen där eller hur?
Den kan ju kanske (långsökt kanske men dock) ha fått sig en nöt när pappa knölane ner den i den lilla lådan för att skicka detta till mig...
Värt att prova med en annan kabel, eller vad tror ni?
Är de kablarna nån standard pryl eller måste man hålla sig till samma märke...har nämligen ingen Canon återförsäljare i närheten av där jag är nu men jag har en för min galma Kodak kamera hemma...Skulle det funka tro?
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Nope, har flera, har proval alla...ingen skillnad.
Ska prova med den andra USB kablen imorgon o se om det funkar då...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Behöver fixa en lösning för att det glappar så mycket att jag inte lyckas ladda datorn längre. Hur exakt behöver det vara med rätt...
Svar
17
· Visningar
788
IT & mobiler Jag har hämtat hem Ultrastar (som Singstar fast gratis) och var sugen på att testa såhär när ingen kan höra mig :p, men så funkar inte...
Svar
4
· Visningar
1 936
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 665
Senast: Araminta
·
Hästmänniskan Jag är helt bakom när det gäller tekniska prylar och fattar inget. Jag skulle vilja ha en övervakningskamera i en hage det finns ström...
2
Svar
22
· Visningar
7 811
Senast: lillkillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp