Kan inte hitta USB portalen

Megs

Trådstartare
Har fått "ny" kamera (pappas gamla) en Canon. Jag har laddat ner det här programmet för att ladda ner bilderna, från den medföljande CDn. Har även Adobe Photo Downloader på datorn sedan innan.

Kan dock inte för mitt liv hitta kameran genom datorn när jag pluggar ihop kameran via USB kabeln till datorn. Verkar som att datorn inte hittar USB portalen.
Hjälp! Jag blir tokig snart! :mad::confused:

Och jag vet att det ska funka för jag har tidigare kunnat ladda ner foto från en annan kamera (Kodak) utan problem (samma dator). :smirk:

Nån som har någon idé som kan hjälpa mig?

Tack :bow:
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Har du startat kameran i bildvisningsläget? Det måste man göra på min nämligen. Har också en Canon (Ixus 850IS). Alltså, sätt i sladden först, sedan starta kameran.
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Canon är ju lite jobbiga på det där, eftersom dom kräver att man installerar drivrutiner och allt sånt för att det ska funka, istället för att som de flesta andra låta det funka direkt...
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Jooo...det kan man ju säga, hahha
Jag har ev hittat en sak som kan funka men måsta ladda om lite saker o sen starta om datorn så det tar sin tid, hoppas det funkar sen...
Håll tummarna åt mig ;)
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Ok, det funkade inte, jag kan mao fortfarande inte hämta mina foto.
Jag har fått allt till att funka nu fram tills att jag måste installera kameran.

Går till Contorl Panel - Scanners&Cameras - Add Device
På "add device" får jag upp en wizard för att hitta kamera, antigen har jag en lista av olika kameramärken att välja (Canon finns dock inte med så klart) eller så får jag gå till "have disk" (det har jag)

Men vart ska jag vidare sen? Får välja mellan Quicktime, Software eller Autorun men ingen av dem funkar...


:confused::mad:
 
Sv: Kan inte hitta USB portalen

Ireland 00 800 22666 767 (UIFN-Universal International Free Number)