Kan inte längre lägga upp bilder?

F

Fruentimber

Ja, hej, det är jag igen.

:cautious:

Jo, sen jag bytte telefon kan jag inte längre ladda upp bilder på Bukefalos. Andra kanaler går fint. Men på Buke kraschar sidan när jag försöker? En helt grå sida med "Oj, det har uppstått ett problem!" kommer fram.

Har Chrome som webbläsare.

Hjälp?
 
Host @Gunnar

Jättestörigt. Eller någon annan som kan tipsa om vad det skulle kunna vara för bekymmer?
 
Typiskt, det vore ju en enkel lösning. Har det något med storleken på bilden att göra? Provat med en liten bild, typ en screenshot?

Screenshot_20210210-074051_Chrome.jpg


Ja, titt på fan! Screenshot gick ju bra?
Hm. Jag har ju Samsungs nya underverk med nån form av megakamera, kan inte mejla bilder heller pga för stor storlek, men hur fasen minskar jag det? Ska jag sitta och croppa varenda jävla bild? :p
 
Visa bifogad fil 64558

Ja, titt på fan! Screenshot gick ju bra?
Hm. Jag har ju Samsungs nya underverk med nån form av megakamera, kan inte mejla bilder heller pga för stor storlek, men hur fasen minskar jag det? Ska jag sitta och croppa varenda jävla bild? :p
Det brukar hända mig ibland, verkar variera hur stor bilden blir. Du kan ställa in inställningarna i kameran så att bilderna inte blir riktigt lika stora, eller med exakt den kvalité du har nu, det tar dessutom mindre plats på telefonens minne. Men det händer kanske var 10e bild för mig, då tar jag en screenshot och beskär den faktiskt. :)
 
Det brukar hända mig ibland, verkar variera hur stor bilden blir. Du kan ställa in inställningarna i kameran så att bilderna inte blir riktigt lika stora, eller med exakt den kvalité du har nu, det tar dessutom mindre plats på telefonens minne. Men det händer kanske var 10e bild för mig, då tar jag en screenshot och beskär den faktiskt. :)

Hittills har jag inte kunnat lägga upp eller mejla en enda bild! Alla verkar alltså bli förstora, testat flera olika. Ska kolla inställningarna pronto.
 
HEPP. Jag hittar inte några sådana inställningar? :arghh:

Mvh Fruentimber, forever bildlös framöver
 
Host @Gunnar

Jättestörigt. Eller någon annan som kan tipsa om vad det skulle kunna vara för bekymmer?
Efter att ha sökt lite på nätet verkar den som sin föregångare ha en 108MP kamera som den vanligtvis gör om till 12MP. Om man väljer att ta bilderna i maxupplösning, verkar de hamna runt 30MB och med den automatiska omvandlingen blir de ca 3MB.
Det bör rimligen finnas en inställning för detta, du får leta. De mindre bilderna borde inte vara något problem tycker jag.

Jag kan titta vidare på vad som ställer till det men behöver nog veta hur många MB dina bilder som inte fungerar är, samt hur många pixlar de är, höjd x bredd?
 
Har inget svar på trådens ämne men kan ibland inte se bilderna här. Bara som ett sträck och ingen bild. Brukar kunna se bilden om jag laddar upp sidan igen. Har aldrig haft det problemet innan uppdateringarna mig veterligen.
Kanske fler som har så här?
 
Jag får i perioder att mina bilder är för stora när jag försöker ladda upp bilder. Igår var bilden på 4,27MB och fick felmeddelande
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 642
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 300
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 124
Senast: Madalitso
·
Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
2 705
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp