Kan inte skicka mejl (gmail) från telefonen - hjälp, tack!

bettysmatte

Trådstartare
Jag har en Samsung S9. Det finns en epost-app i den, där jag har både mina hotmail- och min gmail-meddelanden. Jag får mejl till båda konton helt utan problem. Men det är bara hotmail-meddelanden som går att svara på. Om jag försöker svara på ett gmail-meddelande så försöker telefonen skicka, och sedan står det bara "sändningen misslyckades". Den försöker igen - samma resultat. En kollega på jobbet (som är lite mer tekniskt kunnig än vad jag är) menade att jag bör kontakta Halebop för det är där problemet ligger. Halebop kan inte ansluta till servern, sa han. Är det så, eller finns det någon annan enklare/smidigare lösning på mitt problem? Någon inställning som jag ska ändra, eller liknande?
 
Jag har en Samsung S9. Det finns en epost-app i den, där jag har både mina hotmail- och min gmail-meddelanden. Jag får mejl till båda konton helt utan problem. Men det är bara hotmail-meddelanden som går att svara på. Om jag försöker svara på ett gmail-meddelande så försöker telefonen skicka, och sedan står det bara "sändningen misslyckades". Den försöker igen - samma resultat. En kollega på jobbet (som är lite mer tekniskt kunnig än vad jag är) menade att jag bör kontakta Halebop för det är där problemet ligger. Halebop kan inte ansluta till servern, sa han. Är det så, eller finns det någon annan enklare/smidigare lösning på mitt problem? Någon inställning som jag ska ändra, eller liknande?
Jag tror mer på att det är någon inställning i telefonen som är felaktig. Svårt att säga exakt vad, då jag inte är bekant med Samsungs e-postklient.
 
Kan du behöva ändra den utgående e-postservern till den din operatör använder? Inte heller jag är bekant med Samsung bör tilläggas.
 
Jag har Samsung och har två gmail-konton och två andra mailadresser kopplade till e-postappen. Det funkar bra men jag har någonstans i bakhuvudet att det har krånglat någon gång i början. Är gmailen inställd på att den ska synkronisera? Annars kan den väl fastna.
För mig är det att trycka på inställningar/konton & säkerhetskop/konton/xxxxx@gmail.com och sen se till att det är inställt på att det ska synka.
 
Jag hade testat gmailappen. Det går ju att lägga till konto där också. Jag har dock delat upp mina konton då jag mest använder gmail.
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 891
Senast: iNHALE
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 584
Senast: cirkus
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 398
Senast: Vallmo
·
Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 180
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp