Kan inte ta bort en fil

P

Pamela

Jag har en bildfil på datorn som inte går att ta bort. Jag har startat om datorn flera gånger och det vill sig fortfarande inte. Om jag tycker på delete står det att den används av "en annan användare eller ett annat program". Trots att inget annat program är öppet!

Vad kan man göra? Är systemåterställning det enda man kan göra? :crazy:
 
Sv: Kan inte ta bort en fil

har du provat oppna den, spara om den och sen slanga den? den kan ha 'corrupted' nagonstans, det har hant mig forut, da kan det bli sa.
 
Sv: Kan inte ta bort en fil

Stäng av miniatyrvisning / förhandsgranskning av bilder (dvs välj att visa som ikoner eller en lista) om du har det på (standard att det är på för bildmappar)
Testa annars ta bort den i felsäkert läge. (Tryck F8 vid uppstart)
 
Sv: Kan inte ta bort en fil

Mitt fulknep är att starta en kommandopromt, döda explorer med ctrl-alt-delete, radera filen i kommandoprompten och sen starta explorer igen med ny process. Hur bra det är att göra så kan förmodligen diskuteras.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Reklamen har exploderat i min FB. När man vill ta bort reklam så hänger sig datorn och står och laddar trots man bara tagit bort en...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Elo
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 047
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
222
Senast: Enya
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 418
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp