Bukefalos 28 år!

Kan inte vara långt kvar nu

Snyggve

Trådstartare
Är i v. 40 (39+0) nu och det bara MÅSTE vara dags snart. Dels för att jag har slagit vad med mamma och dels för att jag är trött på det här nu :p

Har haft förvärkar i ganska precis 2 v, varav en del har gjort riktigt ont. Igår hade jag 3 relativt kraftiga på 2 h, sen blev det lugnt igen. Har vaknat inatt och haft jätteont, men somnat om lika snabbt. Magen är så långt ner att den knappt sticker utanför tuttarna (som inte har växt nånting knappt på hela graviditeten). Igår fick jag frågan om jag redan har fått :eek:

Bild från v. 33, nu är magen typ hälften så stor :crazy:
Magenv34.jpg


Bebis verkar må bra iaf, det är fullt ös därinne nästan hela dagarna. Har dock inte märkt slemproppen än.

SNÄLLA, trösta mig och säg att jag i stort sett är förlöst redan! Jag orkar inte länge till :(
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Vet inte om jag är till mycket tröst, men lyllo dig som snart har bebis på utsidan! Jag har 18 veckor kvar och är så avundsjuk på alla som snart ska föda.
Du har ju nästan avverkat en hel graviditet.

Innan du vet ordet av så har du säkert bebis i famnen ;)

Lycka till och styrkekramar!:banana:
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Som det känns nu så stannar han nog därinne resten av mitt liv. Inget att vara avundsjuk på :p
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Tyvärr inga tröstande ord fr mig! Går in i v 41 idag (BF dagen). Haft smärtsamma förvärkar i snart 4 veckor. Vaknar minst 1 ggr/timmen. Konstant ryggvärk/mensvärk, fötter som badbollar, domnande händer... Ja jag e oxå trött på att vara gravid. Hoppas verkligen att det är på g för dig!!!

Och mage som sjunkit... Bedöm själv:
V 40
27308424.jpg

V 41
27431505.jpg
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Du har det minst lika jävligt som jag då med andra ord. Känns som en liten tröst iaf ;)

Din mage har ju sjunkt rejält! Men vad mer kan man vänta på? Förutom slemproppar, vatten och värkar - finns det inget mer "symptom" som säger att NU är det dags?

Visste inte att domnande händer var vanligt... Har inte känt mitt högra långfinger på flera veckor :p
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Hejja bebis, min slempropp släppte inte först inne på BB och då var jag öppen 8 cm ;)
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Oj! Visste inte ens att det kunde vara så :D Men det skänker ju också lite hopp om att det kan vara dags snart. Trots att slemproppen verkar sitta där den (inte) ska. ;)
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Vattnet gick kanske 2 timmar innan och de var inte direkt så det sipprade utan de forsa ;) värkar fick jag pang med 3min mellan på en gång 1 timme efter att vattnet hade gått!
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Du har det minst lika jävligt som jag då med andra ord. Känns som en liten tröst iaf ;)

Din mage har ju sjunkt rejält! Men vad mer kan man vänta på? Förutom slemproppar, vatten och värkar - finns det inget mer "symptom" som säger att NU är det dags?

Visste inte att domnande händer var vanligt... Har inte känt mitt högra långfinger på flera veckor :p

Hehe jo då domnande händer är mycket vanligt. Ja vi sitter i samma båt om man säger så=) Men jag vet att liten iaf kommer ut senast nästa tisdag. Så det känns iaf skönt!
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Men jisses! Då hade jag blivit livrädd tror jag :D Riktigt sååå fort vill jag nog inte att det går :p
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Vad skönt att ha ett "absolut senast-datum" iaf! Men man får väl hoppas att man slipper bli igångsatt, det verkar hemskt jobbigt :crazy:
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Har inte fått ett datum ännu men BM sa att de sätter igång senast i v 41+6 Och det blir nästa tis. SÅ vet att ajg inte brhöver gå längre än då iaf hehe. Men kan ju hoppas bebis vill komma ut ändå!
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

H*n har det alldeles för varmt och skönt därinne ;)

Om inte jag missuppfattat nåt så gör de ett ställningstagande här i v 41+6. Sen kan igångsättningen bli ännu senare :confused: Men som sagt, hoppas verkligen man slipper det!
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

hejja hejja :D vi vill ha fler buke bäbisar :D
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

Jaaa!! :banana:

Var på MVC idag och magen är konstaterat mindre. BM trodde inte det skulle dröja så länge till eftersom magen har sjunkt så pass mycket på så kort tid + alla förvärkar jag haft. Känns så sköööönt att höra!
 
Sv: Kan inte vara långt kvar nu

H*n har det alldeles för varmt och skönt därinne ;)

Om inte jag missuppfattat nåt så gör de ett ställningstagande här i v 41+6. Sen kan igångsättningen bli ännu senare :confused: Men som sagt, hoppas verkligen man slipper det!

i mitt fall blir det senast v 41+6;)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 622
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 065
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp