Kan jag ändra så att jag ser bilderna?

tuaphua

Trådstartare
Min dator tvingade igenom en uppdatering och nu ser jag bara mina bildfiler med en ikon för bildfil och namnet på filen när jag ska kolla i mina mappar.

Jag har exempelvis en väldig massa bilder som ej är döpta utan bara märkta med siffror. Jag kan inte sitta och gå igenom alla bilder varje gång jag behöver arbeta med dem.

Går det att göra så att jag igen i mina mappar kan få en liten ruta med vilken bild det är så jag inte måste öppna dem för att se? Det har alltid varit så innan. Hur gör jag då?
 
Jag har windows 7 och högerklickar jag ute i det vita fältet (i den mappen där filerna ligger) får jag upp en popup-meny, där för jag muspekaren över "visa" och sedan väljer t ex "stora ikoner". Kan det vara lösningen på ditt problem?
 
Min dator tvingade igenom en uppdatering och nu ser jag bara mina bildfiler med en ikon för bildfil och namnet på filen när jag ska kolla i mina mappar.

Jag har exempelvis en väldig massa bilder som ej är döpta utan bara märkta med siffror. Jag kan inte sitta och gå igenom alla bilder varje gång jag behöver arbeta med dem.

Går det att göra så att jag igen i mina mappar kan få en liten ruta med vilken bild det är så jag inte måste öppna dem för att se? Det har alltid varit så innan. Hur gör jag då?

Jag sitter inte vid datorn nu, men det finns ett val någonstans i menydelen som heter visa eller liknande där du kan välja lista, små bilder, mellanstora bilder osv.

Här finns en länk som kanske kan vara till hjälp (engelska): https://www.intowindows.com/thumbnail-previews-not-showing-in-windows-10-file-explorer/
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
642
Senast: Malin_L
·
Fritid Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer? Var? hur gör ni när ni sparar ner? Jag har en iphone...
2
Svar
33
· Visningar
2 013
Senast: Snowball
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Senast: miumiu
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 942
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp