Kan jag tillaga kycklingen?

Csillag

Trådstartare
Jag har en kyckling som legat i kylskåpet sedan i söndags. Den var köpt färsk men jag frös in den direkt så jag kan inte gå på datumet. Kan jag tillaga den idag eller har den hunnit bli dålig? Jag vågar inte öppna paketen och lukta ifall den inte skulle vara färsk :angel:
 
Sv: Kan jag tillaga kycklingen?

Du har nog inget val än att öppna den om du vill vara säker :p Står det på paketet när den är förpackad och när datumet går ut? Då kanske du kan gissa menar jag.
 
Sv: Kan jag tillaga kycklingen?

När var den tinad? Tänkte om den legat i kylskåp hela tiden borde den inte tinats förrän i måndags. Det borde vara ok :)
 
Sv: Kan jag tillaga kycklingen?

Är riktigt förkyld så lär väl bara märka om den luktar riktigt illa annars får jag väl reda på om den är dålig ett par timmar efter jag ätit den :crazy:

Äh, jag kör! Tack för svaren.
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 916
Senast: Enya
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 446
Senast: Sirap
·
Mat Tillaga lutfisk är ju inte min bästa gren direkt. Har aldrig gjort det tidigare, men hade lovat barnet det som experiment. Öppnade mitt...
Svar
16
· Visningar
2 714
Senast: Badger
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 084
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp