Kan jag vara gravid?

sadelgjord

Trådstartare
Ca en-två veckor innan förra mensen glömde jag ett p-piller och hade oskyddat sex nån dag efter. Pillret togs så fort jag kom på att det var glömt men när mensen kom var den inte som vanligt, utan jag blödde bara i knappt en dag ist för tre som jag normalt gör. Gjorde då ett gravtest som visade negativt.
Men jag tror fortfarande jag är gravid! Förutom mensen så har jag blivit tjock och magen har inte riktigt vart i balans.
Nu är det dags för nästa mens och jag har haft mensvärk idag och igår och idag började det blöda lite.
Kan jag vara gravid fast jag blöder lite?

Det kan vara så att kroppen inte beter sig normalt för att jag har haft stressigt så in åt helvete senaste månaden och inte ätit bra alls. Men jag är nojig och livrädd för att vara gravid och att det skulle ha gått så långt att jag inte kan göra abort!

Ursäkta röran, skriver från telefonen.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Du får testa dig igen helt enkelt. Visar det fortfarande negativt men du tror dig vara gravid ändå så får du boka in ett besök på mvc så får dom kolla med andra tester.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Som sagt, testa dig igen om du är osäker. Vi kan ju inte veta :) jag har glömt bort att ta piller x antal gånger och aldrig blivit gravid.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Gör ett nytt test. Skulle du blivit gravid vid "missen" är du runt vecka 8 och hormonhalten är så pass hög att testet visar positivt.
Tjock är väl lite tidigt, vissa kan svullna lite, i vecka 8 är fostret lika stort som ett hallon och livmodern ligger dold i bäckenet.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

När jag glömde mitt pilller, så blev min efterföljande mens fördröjd en dag och var "konstig" men hur den brukar vara. Och jag var inte gravid. :)
Men om man oroar sig för att vara gravid är det bästa alltid att testa så får man det svart på vitt. Testa igen och se.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Om du blev gravid när du glömde ta pillret, är det inte för sent att göra abort.
Men ta ett test snarast. Så tiden inte bara går och går.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Vad har du för sorts p-piller? Är det kombinationspiller eller minipiller? Hur lång tid tog det, från det att du skulle ha tagit det, tills du tog det? Jag tror inte att du är gravid, men skulle behöva veta mer. Hoppas du fått mensen nu och ja, mensen kan mycket väl krångla om man är stressad.
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Tack för era svar! Självklart är det bara ett test som kan svara på om jag är gravid och ett sånt blev införskaffat idag även fast mensen verkar ha dykt upp. Man kan aldrig vara nog nojig!

Någon frågade vad för piller jag äter och det är yaz
 
Sv: Kan jag vara gravid?

Ca en-två veckor innan förra mensen glömde jag ett p-piller och hade oskyddat sex nån dag efter. Pillret togs så fort jag kom på att det var glömt men när mensen kom var den inte som vanligt, utan jag blödde bara i knappt en dag ist för tre som jag normalt gör. Gjorde då ett gravtest som visade negativt.
Men jag tror fortfarande jag är gravid! Förutom mensen så har jag blivit tjock och magen har inte riktigt vart i balans.
Nu är det dags för nästa mens och jag har haft mensvärk idag och igår och idag började det blöda lite.
Kan jag vara gravid fast jag blöder lite?

Det kan vara så att kroppen inte beter sig normalt för att jag har haft stressigt så in åt helvete senaste månaden och inte ätit bra alls. Men jag är nojig och livrädd för att vara gravid och att det skulle ha gått så långt att jag inte kan göra abort!

Ursäkta röran, skriver från telefonen.

Japp du kan vara gravid.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
1 475
Senast: Kratus
·
Kropp & Själ Jag äter P-piller och glömde ta en tablett för en månad sedan. Förra veckan hade jag mens om än kanske lite mindre än vanligt och i...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: Sofie_B
·
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 698
Senast: Trissa
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 910
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp