Kan man ata dagsgammal sushi??

Fossing

Trådstartare
Fick en fin present igar kvall vid tiotiden; fyra boxar sushi! Lyckades bara ata tva.... Kan jag ata de andra tva till lunch nu tror ni? Eller kommer jag att do da? :D
 
Det vore en hädelse att slänga sån fantastisk mat!
Du ställde väl in den i kylen? Oavsett går den att äta.
 
Om det har stått kallt så får du i absolut värsta fall en matförgiftning som går över på 12 h och botas med proviva och cola ;)
 
Jag anser att du kan äta den. Min erfarenhet är att riset börjar bli så hårt innan det blivit gammalt. Så jag går enligt devisen- är riset ok är det ok.
 
Jag hade inte tvekat om den stått kallt.

Jag äter med jämna mellanrum sushi som är överbliven cateringmat. Vet aldrig exakt när den är gjord, men det har hänt att den varit två, kanske upp emot tre, dygn gammal. Har aldrig blivit matförgiftad. Men skulle vara lite mer restriktiv om det var sushi från en vanlig sushi-restaurang.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
278
Senast: sweep
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 285
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 212
Senast: Niyama
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp