Kan man få faktura från tandläkaren?

Monkie

Trådstartare
Måste söka akut imorgon och räknar med att det kan bli dyrt. Jag har tandläkarskräck och inte varit på väldigt länge. Måste man betala direkt, eller brukar man kunna få faktura? Kommer söka hos privat tandläkare.
 
Du får fråga din tandläkare. Vissa har det,. Andra har inte. Annars betalar man direkt efter besöket.

Lycka till i morgon! Hoppas det går så smidigt det kan gå!

Jag ska också till tandläkaren. Har ett bokat besök sedan tidigare, undersökning, men gissar att det kommer bli fler besök efter det. Är skiträdd för tandläkare, och så går min tandläkare i pension till årsskiftet. Det är väl fan då! :cry: Han är den enda jag gått till sedan mars 2008 och haft förtroende för att inte avboka pga rädsla.
 
Du får fråga din tandläkare. Vissa har det,. Andra har inte. Annars betalar man direkt efter besöket.

Lycka till i morgon! Hoppas det går så smidigt det kan gå!

Jag ska också till tandläkaren. Har ett bokat besök sedan tidigare, undersökning, men gissar att det kommer bli fler besök efter det. Är skiträdd för tandläkare, och så går min tandläkare i pension till årsskiftet. Det är väl fan då! :cry: Han är den enda jag gått till sedan mars 2008 och haft förtroende för att inte avboka pga rädsla.
Hoppas det går bra för dig! För mig gick det okej! Det blev inte så dyrt, 1200, så jag hade råd!
Ska till tandhygienist i mars för att träna.
 
Hoppas det går bra för dig! För mig gick det okej! Det blev inte så dyrt, 1200, så jag hade råd!
Ska till tandhygienist i mars för att träna.
Vad skönt att det gick okej! Alltid bra när det inte blir så dyrt heller! Jag hoppas att det går bra för dig i mars! Att träna kommer göra det lättare också.
Det gick bra för mig! Var nervös som tusan och trodde förstås att jag skulle ha tre miljoner hål, men jag hade inget. Han tog tandsten och så var det klart. 645kr fattigare bara, så det var helt klart överkomligt det också. Och så glad jag var och fortfarande är att jag klarade besöket och att jag inte hade hål, vilket ju gör att det är ett år till nästa gång!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 613
Senast: Saigon
·
Skola & Jobb Jag är fullständigt förvirrad. Jag har fått en säsongsanställning men tydligen funkade det inte med en lönebidragsanställning för det...
Svar
10
· Visningar
821
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 407
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp