Bukefalos 28 år!

Kan man ha for manga katter?

Jillybean

Trådstartare
Aldrig! Det ar klart det finns extremfall, typ tanten i Kingston som hade fler an 300 katter i sitt lilla tvavaningshus :eek:
Sa langt har det inte gatt har, an sa lange har vi "bara" 7 med fler pa vag; Maddie gar i vantans tider! :banana:
Forhoppningsvis har vi battre tur den har gangen, Cleo's tva ungar som foddes i mars gick bort med en veckas mellanrum, de var 4 och 5 veckor gamla. :cry: Den ena somnade in i mina armar, den andre hos sin mamma. Det var otroligt jobbigt och inget jag vill nagonsin behova vara med om igen. :(
Maddie fick tvillingar i sin forra kull och om detta hander igen sa tanker jag behalla dem, annars behaller vi nog bara en.
Och jag som tyckte jag var sa petig med att halla henne inne nar hon lopte sist! Men som det sags har, Where there's a will, there's a way! ;) :angel: :D
 
Nej :). Kastrering innebär att fortplantningsorganen tas borg: både äggstockar och livmoder. Utan detta inget löp, inga hormoner som skriker "para dig".

Alltså tar man faktiskt bort viljan.

mandalaki
 
Ingen fara dar inte! De har ju alla sin egen personlighet, den del ar mer gosiga an andra och deras vanor gor att man latt har tid med alla; en del gillar att sova i sangen om natten, andra vill sitta i knat framfor tv:n, tva alskar att ga ut & ga osv Det later val kanske mycket med 7 men de ar sallan i samma rum alla pa en gang, oftast ser man bara tva eller tre at gangen. Vi bor ju sa himla bra till, laaaangt ute pa landet med mycket mark, att de kan ga ut utan att man behover oroa sig alltfor mycket sa det ar sallan de ar alla inomhus pa en gang. Skulle vara om vintern da nar det ar -35 ute, da ligger de hellre framfor vedspisen :D
 
Kan man ha for manga katter?

Enligt min sambo: Ja! Han tycker redan att våra två är 1½ katt för mycket :crazy: Jag som nästan börjat leta efter fler missar. :p

Har ett par vänner som fått missebebbar hos sig, så otroligt söta! Åh, jag smälter nästan, och det känns i hela mitt hjärta att jag vill ha fler, jag vill ha små ulliga gossiga att mysa med. Speciellt nu när jag vet att de "tjoppas" om de inte blir sålda, usch jag vill inte tänka på det. :cry:

Samtidigt försöker jag låta skallen vara med och bestämma :crazy: Jag vet ju faktiskt att jag vill ha kattungar själv någon gång, jag vill ha en katt jag kanske tom kan låta ställa ut, och jag vill faktiskt inte avla på blandisar.

Så hur svårt det än är så låter jag bli dessa underbara små tultande liv. Jag ska vänta tills tillfället blir rätt och skaffa en raskatt. Men jag har inte bestämt vilken ras ännu, finns så många underbara.

Men visst kan man älska hur många katter som helst på en gång? :love:
 
Det maste jag beratta for Mitzi, hon ar steriliserad men tycker anda att herrkatter ar oemotstandliga :D :love:
 
Hoho, min är kastrerad, men suktar ändå efter karlar. Sitter på nätterna och "sjunger" ( :crazy:) ut i tomma intet, niger och trampar med bakbenen = löper. Undrar om veterinärerna verkligen tog bort allt från min lilla dam :p
 
Jag räknar 1 katt per 6 kvm, vilket i min 2-rumare på 66 kvm blir 10 katter drygt. Sen anser jag inte att jag hinner dela upp kärleken jämt mellan 10 st. Nu har jag 3 och kan tänka mig max 2 till. Sen stopp !!
 
Min "smärtgräns" :o går vid tre katter. Två katter är alldeles lagom för mig, men nu har jag tre o visst det funkar men alla tre är extremt kelsjuka o jag har bara två händer o ett knä och jag känner att jag inte hinner ägna alla den uppmärksamhet som de förtjänar. Som tur är kommer Butter att flytta om en tre månader o då går allt tillbaka till det "normala" igen (2 katter alltså).....
 
Hoppsanhejsan, da har ju jag massvis med rum at manga flera katter, har ju nastan 300kvm!!! :banana: :banana: :banana:

fast da far jag nog omlokalisera maken forst :devil: :D
 
Jag har alldeles för många katter nu känns det som..... :smirk:
13 stycken..... :crazy:
Wiolas kull på tre ungar och så har ju Lilla Blå fått två bebisar .
De ska ju flytta iof så det är tillfälligt ,men jag "råkade" få med mig en blå hane från Norge i helgen som var,han är fyra månader.... :o
Jag ska omplacera ett gäng katter nu när ungarna flyttar,max fyra ska jag ha kvar.....på sin höjd fem!

De som stannar är Marrakech,Scilla,Lilla Blå, Sparvfen och Agapantus(den nya hanen)
Meningen är att Marre ska gå ur avel snart och Agapantus ska ta över som fertil hane hos oss. :crazy:

Jag har alldeles för många katter!
Två kullar var lite fööööör många samtidigt! :( :crazy: :angel:
 
Blir du inte urförbannad på dina "vänner"?? Själv skulle jag nog ha svårt att vara vän med folk som behandlar sina katter sådär. Om man låter honan få ungar så får man väl för sjutton ta ansvar för de också. :mad: :mad: Och det innebär att behålla ungarna tills man hittar BRA hem. Avlivning är inget alternativ! Är så trött på den attityden som finns hos allt för många människor. Kan man inte ta ansvar ska man inte ha katt överhuvudtaget! :mad: :mad: :mad:
 
Klart man kan ha för många katter. När man inte har tid, plats eller råd för dem har man för många. Sedan är det ju väldigt individuellt hur mycket tid, pengar och utrymme man har ;)
 
Här hemma har vi åtta stycken just nu!! :)
Vanligtvis har vi bara tre, två kastrerade hankatter och en hona. Men honkatten lyckades med att få fem ungar för två veckor sedan. TROTS att hon får P-piller! Gissa vem som ska kastreras!? :smirk:
Har redan hittat hem till två av ungarna och så ska vi behålla en själv.
Så jag har goda förhoppningar om att hitta hem till resten oxå! :)
(Sambon vill inte ha fler katter.) :p
 

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Inglorion
·
Utrustning Jag har av min veterinar, som ocksa verkar hästar utan skor, blivit rekommenderat Cavalor boots till min häst som gar utan skor sedan ca...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: daphna
·
Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
1 904
Senast: Ravishing
·
L
Träning Pa Onsdag ska jag och hamta upp min nya tva ariga hingst...han har aldrig varit nagon annanstans an pa stuteriet dar han var fodd, och...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: urkella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp