Kan man inte bara få vara trevlig?

Lillefrun

Trådstartare
Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske.

Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan mest hälsar, svarar på någon fråga om mina hundar eller om någon frågar hur det är, håller upp dörrar och så vidare och frågar tillbaka.

Nu till problemet, nästan alla killar jag lär känna blir kära i mig, ytligt bekanta som t.ex. grannar börjar bete sig underligt och vill hitta på saker och umgås, en man som bor på samma innergård som mig och är i typ 55 års åldern backade till och med på enkelriktad gata för att han såg mig och ville prata med mig. Har också blivit utbjuden av en kille som jobbade i en affär jag gick förbi med hunden varje morgon och vi hade aldrig pratat utan att bara sagt hej men han sa att han gillat mig sen första gången han såg mig.

En kille på en däckfirma som jag pratade med om att sälja mina däck hörde av sig efter jobbet och sa att han inte får göra så men att han sparat mitt nummer från jobbet så han kunde kontakta mig och ville träffas för att han tyckte jag var så trevlig och intressant i telefon.

Min förra kille var 11 år äldre än mig. När vårt förhållande tog slut sa han att han inte vill ha någon annan och han skulle vänta på mig även om det tar flera år.

Nu kommer unga killar och är tydligt intresserade men jag vill inte ha en så ung kille som t.ex min andra granne som är 21 (jag är 32) men han har inte gett upp, jag har sagt nej varje gång han frågar om vi ska göra något i ett halvår, han gav mig sitt nummer och vill att jag ska höra av mig så vi kan ses. Har inte gjort det. Tålmodig kille.

Har varit i Kenya några gånger och där blev två killar väldigt förtjusta i mig, den ena kallade mig sin svenska flickvän men så kände ju inte jag. Den andra killen skickade i åratal ord på swahili så jag skulle kunna prata när jag flyttade till Kenya. Frågade för ett tag sen om han hittat någon tjej men han sa att det inte gick för att han inte kan släppa mig, nu är det 10 år sen vi sågs... Har sagt rakt ut flera gånger att ett förhållande inte finns på kartan.

Jag har blivit utbjuden och fått visat intresse även från taxi chaufförer. Killkompisar vill efter ett tag mer än vänskap.

Igår var en hantverkare här, vi pratade hundar och sen tittade jag på klipp på min platta på got talent och då kom han in i vardagsrummet och sa att han också gillar det. Sen pratade vi inte mer än att jag frågade om han ville ha vatten. Och så sent igår kväll skickade han ett sms till mig och sa att han inte får göra så, grejen är den att han är typ 20-25 år äldre än mig och gift. Tycker hans beteende är obehagligt. Kommer aldrig i livet svara. Han ska inte ta kunders nummer och inte skicka sms halv elva på kvällen. Inte okej

Jag är säker på att jag inte är flörtig för jag beter mig likadant mot både kvinnor och män, jag är bara trevlig och väluppfostrad. Varför blir det så varje gång ? Ska man behöva vara dryg? Tycker jag visar ganska tydligt när jag säger nej rakt ut, när jag inte svarar på sms eller inte stannar och pratar.

Någon som känner igen sig?
 
Senast ändrad:
Jag försöker vara trevlig men har det verkligen inte så som du beskriver det. Endast hänt ett handfull gånger men då har jag blockat numret. Det är kanske drygt men mycket effektivt 👍
 
Jag kan inte tycka att det är nåt fel att du är trevlig, men jag förstår att du kan uppleva ett problem av det eftersom mottagaren bevisligen inte verkar kunna ta det rätt. Jag är inte lika utåtriktad privat som du verkar vara, men jag är tex väldigt trevlig och social i mitt jobb. Jag kan känna på jobbet att alla inte riktigt fattar att det är min jobbpersonlighet ;) Det är inte helt ovanligt att män kontaktat mig av mer privat karaktär tex via facebook efter att de haft kontakt med mig via jobbet.
Jag brukar få korta ner tonen avsevärt när de inte fattat vinken. Lite synd kanske men jag tänker att för vissa är det bara övertydlighet som krävs. Jag svarar aldrig på kontaktförsök som sker privat. Aldrig. Träffar jag dem igen via jobbet håller jag mig trevlig men väldigt kort.
 
Jag hade samma problem när jag rörde mig mer ute i verkliga världen. Endel män verkar inte fatta att det handlar om normal trevlighet utan tror att man vill ha dem bara för att man är normalt trevlig. Jag hittade aldrig någon annan lösning än att inte vara så trevlig när den typen av klientel som visste mitt namn/hade mitt nummer/visste var jag bodde var i närheten vilket är hemskt eftersom jag då inte kunde vara jag.
 
Men fy så obehagligt! Och jobbigt!
Tycker verkligen inte att du ska behöva ändra beteende så vet inte vad man kan göra..
Brukar du anmäla folk till deras chefer? Det hade jag gjort..
En av taxi chaufförerna skjutsade mig till en behandling 10 mil hemifrån, han försökte övertala mig att bli hans kk, sa att han visste var jag bodde, att han skulle komma till mig på nätterna, tog omvägar så jag inte komma iväg så var fast med honom i bilen i 2 timmar, han sa en massa sexuella saker och det var så obehagligt. När jag kom till behandlingen sa jag till personalen, dom ringde firman som sa "flickan är psykiskt sjuk så det går inte att lita på henne". Jag blev så otroligt arg.
 
Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske.

Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan mest hälsar, svarar på någon fråga om mina hundar eller om någon frågar hur det är, håller upp dörrar och så vidare och frågar tillbaka.

Nu till problemet, nästan alla killar jag lär känna blir kära i mig, ytligt bekanta som t.ex. grannar börjar bete sig underligt och vill hitta på saker och umgås, en man som bor på samma innergård som mig och är i typ 55 års åldern backade till och med på enkelriktad gata för att han såg mig och ville prata med mig. Har också blivit utbjuden av en kille som jobbade i en affär jag gick förbi med hunden varje morgon och vi hade aldrig pratat utan att bara sagt hej men han sa att han gillat mig sen första gången han såg mig.

En kille på en däckfirma som jag pratade med om att sälja mina däck hörde av sig efter jobbet och sa att han inte får göra så men att han sparat mitt nummer från jobbet så han kunde kontakta mig och ville träffas för att han tyckte jag var så trevlig och intressant i telefon.

Min förra kille var 11 år äldre än mig. När vårt förhållande tog slut sa han att han inte vill ha någon annan och han skulle vänta på mig även om det tar flera år.

Nu kommer unga killar och är tydligt intresserade men jag vill inte ha en så ung kille som t.ex min andra granne som är 21 (jag är 32) men han har inte gett upp, jag har sagt nej varje gång han frågar om vi ska göra något i ett halvår, han gav mig sitt nummer och vill att jag ska höra av mig så vi kan ses. Har inte gjort det. Tålmodig kille.

Har varit i Kenya några gånger och där blev två killar väldigt förtjusta i mig, den ena kallade mig sin svenska flickvän men så kände ju inte jag. Den andra killen skickade i åratal ord på swahili så jag skulle kunna prata när jag flyttade till Kenya. Frågade för ett tag sen om han hittat någon tjej men han sa att det inte gick för att han inte kan släppa mig, nu är det 10 år sen vi sågs... Har sagt rakt ut flera gånger att ett förhållande inte finns på kartan.

Jag har blivit utbjuden och fått visat intresse även från taxi chaufförer. Killkompisar vill efter ett tag mer än vänskap.

Igår var en hantverkare här, vi pratade hundar och sen tittade jag på klipp på min platta på got talent och då kom han in i vardagsrummet och sa att han också gillar det. Sen pratade vi inte mer än att jag frågade om han ville ha vatten. Och så sent igår kväll skickade han ett sms till mig och sa att han inte får göra så, grejen är den att han är typ 20-25 år äldre än mig och gift. Tycker hans beteende är obehagligt. Kommer aldrig i livet svara. Han ska inte ta kunders nummer och inte skicka sms halv elva på kvällen. Inte okej

Jag är säker på att jag inte är flörtig för jag beter mig likadant mot både kvinnor och män, jag är bara trevlig och väluppfostrad. Varför blir det så varje gång ? Ska man behöva vara dryg? Tycker jag visar ganska tydligt när jag säger nej rakt ut, när jag inte svarar på sms eller inte stannar och pratar.

Någon som känner igen sig?

Du borde anmäla hantverkaren till hans arbetsgivare. Bums.
 
Jag har råkat ut för det flera gånger och tycker att det är helt bedrövligt med de män som tror att lite vänlighet betyder att man vill hoppa i säng med dem, som helt saknar självinsikt.

När jag var riktigt ung tyckte jag att det var jobbigt, man har ju blivit uppfostrad till att vara trevlig. Sen började jag säga ifrån, och då var jag inte trevlig längre utan rejält vass och tydlig.
 
En av taxi chaufförerna skjutsade mig till en behandling 10 mil hemifrån, han försökte övertala mig att bli hans kk, sa att han visste var jag bodde, att han skulle komma till mig på nätterna, tog omvägar så jag inte komma iväg så var fast med honom i bilen i 2 timmar, han sa en massa sexuella saker och det var så obehagligt. När jag kom till behandlingen sa jag till personalen, dom ringde firman som sa "flickan är psykiskt sjuk så det går inte att lita på henne". Jag blev så otroligt arg.
Fy fan vad arg jag blir nu. Idioter.
 
En av taxi chaufförerna skjutsade mig till en behandling 10 mil hemifrån, han försökte övertala mig att bli hans kk, sa att han visste var jag bodde, att han skulle komma till mig på nätterna, tog omvägar så jag inte komma iväg så var fast med honom i bilen i 2 timmar, han sa en massa sexuella saker och det var så obehagligt. När jag kom till behandlingen sa jag till personalen, dom ringde firman som sa "flickan är psykiskt sjuk så det går inte att lita på henne". Jag blev så otroligt arg.
Fyfan så vidrigt!

Både chauffören och personalen borde anmälas. Jag skulle börjat med att kontakta deras chefer.
 
Du borde anmäla hantverkaren till hans arbetsgivare. Bums.
Så det är inte bara jag som är överkänslig som reagerar så? Tycker inte det är ok att ta med kundernas nummer och smsa men tänkte att det kanske är jag som överdrev. Glömde skriva att han skickade meddelande även på Messenger... Tror du chefen skulle t mig på allvar?
 
Jag har haft lite problem med både kollegor och resenärer. Tyvärr är det mest män som inte passar mig, typ gifta eller sånna som är mer än 20 år äldre.
Men jag älskar att få folk att le, så jag fortsätter. Kan dock vara rätt otrevlig med, så även här brukar de fatta vinken efter ett tag 😈
 
Ja alltså att höra att det inte gick att lita på mina ord för att jag mådde dåligt kändes faktiskt väldigt jobbigt. Önskar att personalen kunde gjort mer. Firman frågade chauffören och han sa tydligen att det absolut inte hänt. Då tog dom hans ord som sanning. Lång tid var jag livrädd för att han skulle dyka upp hemma hos mig, blev rädd när det lät som att någon kom mot min dörr
 
En av taxi chaufförerna skjutsade mig till en behandling 10 mil hemifrån, han försökte övertala mig att bli hans kk, sa att han visste var jag bodde, att han skulle komma till mig på nätterna, tog omvägar så jag inte komma iväg så var fast med honom i bilen i 2 timmar, han sa en massa sexuella saker och det var så obehagligt. När jag kom till behandlingen sa jag till personalen, dom ringde firman som sa "flickan är psykiskt sjuk så det går inte att lita på henne". Jag blev så otroligt arg.
Fruktansvärt :rage:
 
Hmm, gud vad många som upplevt liknande saker. Tänk att det ska bli så extremt, varför kan vissa män inte fatta att dom beter sig helt orimligt och tro att man vill saker bara för att man säger hej
 
Så det är inte bara jag som är överkänslig som reagerar så? Tycker inte det är ok att ta med kundernas nummer och smsa men tänkte att det kanske är jag som överdrev. Glömde skriva att han skickade meddelande även på Messenger... Tror du chefen skulle t mig på allvar?
Nej du är inte överkänslig. Har han en vettig chef så tror han på dig. Har du sparat sms:en så har du dessutom bevis.
 
Hmm, gud vad många som upplevt liknande saker. Tänk att det ska bli så extremt, varför kan vissa män inte fatta att dom beter sig helt orimligt och tro att man vill saker bara för att man säger hej
Det är så vanligt, tyvärr.

Jag är av naturen initialt trevlig, men har lärt mig av erfarenhet att hålla igen. Jag är ff artig och vänlig, men med viss distans och kyla i kommunikationen. Minsta tecken på missförstånd så slår jag bakut direkt, det är enda sättet. Det brukar aldrig missförstås. :devil:
 
Så det är inte bara jag som är överkänslig som reagerar så? Tycker inte det är ok att ta med kundernas nummer och smsa men tänkte att det kanske är jag som överdrev. Glömde skriva att han skickade meddelande även på Messenger... Tror du chefen skulle t mig på allvar?

Absolut inte känslig. Förhoppningsvis tar dom dig på allvar. Skicka screenshots till chefen och berätta om det oprofessionella uppförandet. Tycker beteendet är sjukt obehagligt och du överreagerar inte.
 
Har hänt mej också.
Mer när jag var yngre kanske.
Jobbar med serviceyrke dessutom och där är man ju naturligt trevligt mot exakt alla gäster...
Jag är inte flirtig, alls, jag är trevlig och hövlig och 'ser' folk. För mej är ingen en i mängden sas.

Däremot har jag lärt mej se när det kanske kan bära iväg och tonar ner lite då, för att det helt enkelt blir enklare så.


Minns såväl en gång på en fest där jag pratade med en kille som jag inte direkt umgåtts med men vi var väl i typ samma gäng och kände ju till varandra. Så vi pratade 'hur har du det idag och vad har hänt i ditt liv' typ.
Efter en stund säger han 'Om du vill ha nåt stadigt så ska du inte gå hem med mej ikväll' (som i att han vill vara singel då han nyss gjort slut med tjejen, men skulle inte tacka nej till en natt')

Jag vände bara och gick.
Herregud så självgod 🙄

För ett tag sen fick jag ett meddelande på Messenger. En kille jag aldrig sett innan köpte en frukostpåse på jobbet. Jag gjorde som alltid. Hälsade artigt, log och var trevlig och tog betalt och sa säkert trevlig helg.
Som med alla andra den dagen. 😎
Sen, i förvisso väldigt trevlig ton, ville han bjuda ut mej på middag..
Visst är väl den frågan trevlig
men att någon alltså aktivt har tagit reda på namn genom att antagligen fråga runt och sen sökt reda på mej på nätet.
Det är så lätt att göra det idag och bara det känns lite skrämmande.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 268
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp