Kan man limma ihop tyg med vlieseline?

glittra

Trådstartare
Jag skulle alltså behöva ha ihop två olika tygstycken (har ett par jättesköna byxor där fickorna envisas med att poppa upp så jag tänkte limma ihop dem). Problemet är att jag inte vill limma med textillim eftersom jag är rädd att det blir fult och jag vill inte så för jag är så dålig på att sy.
Jag skulle vilja ha något som går att klippa till och stryka på så att fickan limmas ihop.
Fungerar vlieseline så?
 
Sv: Kan man limma ihop tyg med vlieseline?

Nope, men däremot så ska det finnas något liknande som du kan använda till att lägga upp gardiner med.

:idea: Smal remsa gardinfuskfåll skulle nog funka klockrent.

Vet att Hemtex har det.
 
Sv: Kan man limma ihop tyg med vlieseline?

Ah, låter ju som klippt och skuret. Tack för tipset! :laugh:
 
Sv: Kan man limma ihop tyg med vlieseline?

Annars kan du ju testa med vliesofix, som vlieseline fast klistrigt på båda sidorna. Köps på rulle och klipps till lagom storlek, tål tvätt utan problem. :)
 
Sv: Kan man limma ihop tyg med vlieseline?

Jag tror nästan mer på det än de där remsorna man använder för att fålla gardiner, för de sistnämnda är inte gjorda för att belastas alls (det går att dra isär såna fållar utan att använda någon större kraft).
 
Sv: Kan man limma ihop tyg med vlieseline?

Köpte gardinfållningsklet idag och testade, verkar ha gått utmärkt än så länge. Hoppas att det håller, annars får jag testa sån där vliesofix. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 533
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Hellhound
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 925
Senast: tanten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 200
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp