Kan man rädda tomater som varit ute i frost.

Hittar du några grenar som inte är frostskadade så ta sticklingar. Annars går der alltid att prova klippa ner plantan och ta in den men då lär den inte ge mer tomater ändå men kanske producera lite nya grenar som man kan ta sticklingar på.
 
Hittar du några grenar som inte är frostskadade så ta sticklingar. Annars går der alltid att prova klippa ner plantan och ta in den men då lär den inte ge mer tomater ändå men kanske producera lite nya grenar som man kan ta sticklingar på.

Det är själva tomaterna och inte själva plantan jag tänker på :)
 
Det är själva tomaterna och inte själva plantan jag tänker på :)
Är dom sönderfrusna så går det inte att göra något åt det. Men smakar dom ok är det ingen fara att använda dom i alla fall. Gröna tomater som frusit ruttnar om man försöker få dom att mogna inomhus så där är det kört.
 
Är dom sönderfrusna så går det inte att göra något åt det. Men smakar dom ok är det ingen fara att använda dom i alla fall. Gröna tomater som frusit ruttnar om man försöker få dom att mogna inomhus så där är det kört.

Typiskt då är det bara att hiva dem :/
 

Liknande trådar

Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
475
Senast: snorp
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 016
Senast: BernT
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp