Kan man se för bra?

kolblakkur

Trådstartare
Har gått från att arbeta med människor och minimalt med datorer till att arbeta helt administrativt framför en dator hela dagarna.

Har börjat få migrän oftare än vad jag hade tidigare (förr 1-2 gånger om året), nu 1-2 gånger i månaden. Vet inte om det kan kopplas till datorskärmen, det kan även vara hormonellt.

Nåväl, när jag nämnde att jag borde kanske kolla upp min syn men i samma andetag sa att jag tror att jag ser riktigt bra (har t.ex alltid kunnat läsa den lilla texten på gamla 20-lappen med Selma Lagerlöf), så sa min kollega att jag kanske ser FÖR bra.

Så nu är jag nyfiken: kan man se FÖR bra (för att sitta framför en datorskärm)?

Har en synundersökningstid nästa vecka, ska bli spännande att se vad de säger :)
 
Ingen aning men jag har i många år haft exceptionellt bra syn. Aldrig haft problem.

Nu senaste åren har synen försämras och hej huvudvärk. Och läsglasögon
 
Som @MiaMia skriver kan ögats muskler blir överansträngda om man fokuserar långa stunder på korta avstånd. Då ser man jättebra på just det korta avståndet, men överansträngningen gör det svårare att fokusera på längre avstånd. Jag är inte optiker, men har själv detta problem. Är tydligt mer närsynt om jag tittar på mobilen innan en syndundersökning än om jag låtit ögat vila.
 
Jag är översynt. Ser som en hök, men överanstränger mina ögon vid skärmarbete och har glasögon för det.
Resultatet är mindre huvudvärk.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 322
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 914
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 437
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 774
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp