Kan man simma med en stukad hand?

millan10

Trådstartare
Fick en rejäl stukning i handen för drygt två veckor sedan. Har inte kunnat träna vanligt sen dess, men fundera på att jag eventuellt skulle kunna simma. Är det bra att göra det om smärtan tillåter? Svullnaden har äntligen börjat lägga sig och är nästan borta. Är mest stel och öm just nu.
 
Det beror på hur du simmar. Om du tar stora armtag och skopar ordentligt med händerna så lägger det tryck på handlederna iom att du måste hålla emot vattentrycket när du paddlar. Men om du simmar mest med benen så lär det nog inte vara någon större fara. Du lär märka efteråt om det var en bra idé eller inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
902
Senast: sassiball
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 518
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Omplacera problemhund?
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp