Kan man träna western

Evergreen

Trådstartare
lite smått med vanlig sadel och vanligt träns? :crazy:

Har funderat på det ett tag nu, och jag tycker det skulle vara roligt att prova på lite Westernridning, på amatörvis förstås. :p

Men har inget budget för inköp av Westernsadel o Westernträns + bett. :smirk:

Isf, vad finns det för övningar man kan göra?

(Lite rörig och konstig tråd kanske ;) men om man inget frågar får man inget veta. :p )
 
övningar får du be andra om, men det är klart du kan köra på med din vanliga utrustning! :)
 
Sv: Kan man träna western

Jag rider min häst på vanligt gummibeklätt tränsbett. Varför måste du byta bett bara för att det är western? Huvudsaken är ju att hästen trivs med bettet.


(uj uj uj det var men en gammal tråd detta!)
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Nepenthe
·
Träning Ja som rubriken antyder så är jag intresserad om det är någon här som provat att träna online? Både enstaka online lektioner för tränare...
2
Svar
24
· Visningar
2 152
Senast: Amanda_F
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 308
Senast: Lycan
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp