Kan man vara anonym med swish?

purity_666

Trådstartare
Ja som rubriken lyder; kan man vara anonym? Är namnet som visas alltid det namn som är kopplat till bankkontot?
Skulle alltså bara vilja att inte för och efternamn syntes alla gånger. Det går ju att ha anonymt nummer, men det hjälper ju inte om namnet kommer genom bankkontot
 
Jag har superanonymt nummer om man kan kalla det så. Finns inte att hitta någonstans. Har även swish och mitt namn syns så det är kopplat till kontot, med tanke på att min man står på abonnemanget med annars borde ju hans namn stå.
Så det går troligen inte att vara anonym.
 
Nej, det går inte att vara helt anonym. Polisen gick tidigare i år ut och avrådde personer med t.ex skyddad identitet att använda Swish pga detta :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 782
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
3 005
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
427
Senast: Glimra
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 479
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp