Kan nån ta min kvällsfodring?

Blandrastik

Trådstartare
Nä, det behöver du inte göra. Men hur gör ni i ert stall med administrationen av fodringar?
Lapp på dörren, handskriven? Doodle-konto? Var inne på det ett tag, men jag fattar inte.
Fejs-bock-grupp med texter, som du får bläddra igenom för att se vem som skulle luncha på tisdag?
Hederlig almanacka på dörren till sadelkammaren?

Det borde finnas en särskild app. Finns kanske?
 
Vanlig hederlig kalender i stallet har vi:) lätt överskådlig och man ser hela månaden på en gång.
Plus för mig som är rätt glömsk som kan ta kort med mobilen på hela månaden och på sätt inte glömma något pass :)
 
Vi har en Facebook-grupp, men i regel är det alltid samma person/er som kan hjälpa till så då är det messenger eller sms som kommunikationsmedel.
 
Vi har vars en vardag i stallet där vi gör allt, in/utsläpp, fodringar och mockar.
Sen har vi en helg/häst där man har samma sak. På så sätt blir det inga missförstånd vem som gör vad vilket pass.

Sen kan man givetvis byta om man är iväg men då håller man själv rätt på bytet.

Vi har även en almanacka där vi fyllt i vems helg det är samt eventuella byten eller om vi ska iväg. Men vi har också både en fb-grupp samt en messengergrupp
 
Vi har en vanlig almanacka där vi skriver upp passen. Vill man byta kan man antingen skriva frågan i vår messenger-grupp eller kommunicera direkt med nån specifik, och då ska man förstås helst ändra i almanackan så alla kan se.
 
Alltså, vanlig almanacka i all ära. Men det blir ju svårt att en torsdagskväll kolla om det vara jag som skulle fodra i morgon. Funderar på nåt digitalt, men hittar inget bra.
 
Vi har schema i stallet där alla ut- och insläpp står, och en tavla där vi skriver upp luncherna. Byten skrivs ibland upp på schemat, men inte alltid.
 
Vi hade en tre-månaders almanacka där alla skrevs upp efter nåt system. Sen fick vi byta kors och tvärs för att alla kunde ju naturligtvis inte ta sitt pass då så man bytte med nån snäll som kunde. Bara vi skrev upp så alla visste vem som skulle komma. Det var före apparnas tid.
 
Vi har schema i stallet där alla ut- och insläpp står, och en tavla där vi skriver upp luncherna. Byten skrivs ibland upp på schemat, men inte alltid.

Lägger till att det också finns scheman så man kan ta hem, eller så kan man fota det, så man kan ha koll hemma. Brukar oftast läggas upp i facebookgruppen också
 
Det har vi med, men det blir jäkligt många inlägg. Om du t ex skulle vilja veta vem som tar in på torsdag, hur gör du då?
Vi har vanlig almanacka i stallet samt en messengergrupp. När månadens pass är ifyllda i almanackan tar någon ett foto av den och lägger in i messengergruppen. Voila! :)
 
Vi har en lapp i stallet där det står vem som har vilket pass en månad i taget. Denna lista läggs även upp i vår facebook grupp som endast består av "viktiga" inlägg (dvs inget "min häst är bäst" inlägg). Behöver man byta något pass kan man skriva i gruppen under den inlägg som visar månadens pass eller kontakta varandra personligen.
Byter man något pass MÅSTE man också ändra på lappen i stallet. Och så länge alla kommer ihåg sånt funkar det super.
 
Vi kör FB och kalender i stallet. Tror man kan nåla inlägg högst upp. Då borde man kunna lägga upp veckans schema varje söndag t.ex.
 
Just schemat fotar alla av med mobilkameran. Sen sitter originalet i fikarummet.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 197
Senast: Hannah199
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 458
Senast: As_Vegas
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 045
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 124
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp