Kan ni ert registreringsnummer?

Ni med bil i hushållet: kan ni bilens registreringsnummer?


  • Antal omröstningsdeltagare
    307

spinxx

Trådstartare
Vi är mitt i en rolig digitaliseringprocess på jobbet där vi saknar kvinnors input för en kommande online-tjänst. Jag är kvinna men är helt enkelt för branschvan för att ge en objektiv bild av läget. Så: hit me med ert svar!

Frågorna gäller på rak arm. Man skall alltså inte kunna "gå och titta" efter regnummer eller miltal i bilen.

Tack på förhand!
 
Vi är mitt i en rolig digitaliseringprocess på jobbet där vi saknar kvinnors input för en kommande online-tjänst. Jag är kvinna men är helt enkelt för branschvan för att ge en objektiv bild av läget. Så: hit me med ert svar!

Frågorna gäller på rak arm. Man skall alltså inte kunna "gå och titta" efter regnummer eller miltal i bilen.

Tack på förhand!

Klart jag vet!
Både bil 1 och bil 2, både regnummer och miltal (på tusendet).
Kan också regnumret på släpkärran.

Just det: fyllt i "som jag äger och brukar" eftersom jag är ensam i mitt hushåll.

Och regnumret på kompisens bil, men inte längre på föräldrarnas för den ser jag så sällan och de bytte för ett par år sedan.
 
Jag kan registreringsnumret på nästan alla bilar som passerat i min familj på mammas sida. Självklart kan jag min egen, släpet och miltalet på bilen (28800 t mil). Men de är ju på service allt som ofta så det är opraktiskt att inte kunna dem.
 
Nä. Bokstäverna kan jag på alla tre bilar och på de flesta vänner och släktingar jag har. Men jag känner igen dem om jag ser dem! Jag känner också igen ungefär likadana bilar med ungefär samma tre bokstäver och hejar ofta av misstag.
Miltalen vet jag på ett ungefär på den bilen jag kör, men bara för att min sambo brukar prata om det.
 
Vi är mitt i en rolig digitaliseringprocess på jobbet där vi saknar kvinnors input för en kommande online-tjänst. Jag är kvinna men är helt enkelt för branschvan för att ge en objektiv bild av läget. Så: hit me med ert svar!

Frågorna gäller på rak arm. Man skall alltså inte kunna "gå och titta" efter regnummer eller miltal i bilen.

Tack på förhand!

Jag har bara en bil i hushållet men lade till för arbetsbilen (har koll på regnummer och mil där också).
 
Vi är mitt i en rolig digitaliseringprocess på jobbet där vi saknar kvinnors input för en kommande online-tjänst. Jag är kvinna men är helt enkelt för branschvan för att ge en objektiv bild av läget. Så: hit me med ert svar!

Frågorna gäller på rak arm. Man skall alltså inte kunna "gå och titta" efter regnummer eller miltal i bilen.

Tack på förhand!

Om du får svar här, hur säker är du på att det är en kvinna som svarar?
 
Jag har inte svarat i enkäten då jag inte har någon bil själv, men jag minns av någon anledning reg.nummren till alla bilar mina föräldrar haft. Totalt värdelös kunskap då alla är sålda/skrotade men det sitter i av någon anledning.
 
Uppger regnr varje gång jag parkerar på jobbet då vi förmånsbeskattas 15kr/timme samt jag för journal i fånen varje tankning så jag även vad den snittade förra tankningen, om det går upp eller ner.
 
Vi har bara en bil i vårt hushåll och den har jag stenkoll på :).
 
Jag kan alla registreringsnummer på alla bilar jag haft Samt släpen. I äktenskapet kunde jag våra bilars och traktorers reg.nummer.

Jag har självfallet koll på´miltalen på den bil jag för tillfället kör.
Samma här. Har koll på de flesta regnummer på bilar jag kört i tjänsten eller lånat genom åren, samt familjens gamla bilar från barndomen. Även många bekantas regnummer (hur ska en annars känna igen dem bland sina kullsyskon i trafiken?), samt brukar nu och då höra mig för kring deras mätarställning för att se hur de står sig jämte min egen i slitage.
 
Ja jag kan regnr, är ju pinsamt om bilen ska in på verkstan eller köpa resevdel och behöva plocka fram en lapp för regnr.

Svarade att jag vet hur många mil men kom på att jag inte är så säker då den snart ska slå över från 25 tusen till 26 och kan ha gjort det idag på väg till jobbet:nailbiting:
 
Klart jag vet. Kan även släpvagnens, förra bilen och förra släpets, familjens bilar, pojkvännens bil, kompisars bilar, tjänstebilar på jobbet osv osv. Ja jag är störd men just regnummer fastnar mkt bra i min hjärna, kanske för att jag tror att alla regnummer jag ser kan vara bra att minnas i nåt framtida polisförhör:D:angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var mindre och hängde i stallet så har jag för mig att det var populärt att ha galoscher på sina ridstövlar. Nu hade jag inte...
Svar
0
· Visningar
1 185
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp