Kan ni galoppera lika bra i hö. och vä. galopp? Utan häst alltså …

Kan ni galoppera lika bra i hö. och vä. galopp? Utan häst alltså …

  • Ja

    Röster: 52 57,1%
  • Nej

    Röster: 39 42,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    91
  • Omröstning stängd .
Alltså, jag tänkte spontant att "Jamen, jag har nog ingen skillnad på höger eller vänster". Kände dock att jag behövde testa. Galopperade just från vardagsrummet till köket i höger galopp och tillbaka igen i vänster. Galopperade då förbi min sambo som höjde ögonbrynen och tyst skakade på huvudet😂😂 Hjälpte tydligen inte att förklara mig sen heller😂. (Och nej, ingen skillnad på galopperna)
 
Höger och vänster går lika lätt, byter alltid galopp beroende på banans svängar upp till 1 meter, sedan är det höger som gäller om det blir högre.
 
Jag skulle säga att mina galopper håller jämnvärdig kvalitet, däremot är bytena inte alltid helt klockrena 😜
 
det har man ju kunnat men har inget minne om jag var bättre på det ena eller annat, nuförtiden, Glaciärer galopperar inte.
 
Kan eventuellt ha testat här hemma på en yta av 3x4,250 meter plus skrivbord. Bägge galopperna funkade fint efter lite uppvärmning :up:
Fick plats med fyra byten i snett igenom men då gick det typ inte framåt. Förvända var lite krångligt på så litet utrymme men det gick. Tror dock inte att jag är tillräckligt välutbildad för att klara av piruetter än, vet inte vad det såg ut som men inte rätt iaf :laugh:
Håller mig dock på två ben, fyra känns alldeles för avancerat. Imponerad över de som lyckas med det!

Traven är helt klart min bästa gångart, tror jag håller mig till den. Blandar dock in tölt vid dåligt underlag eller helt enkelt för variation.

Och nej, jag är inte ensam hemma nu. Tycker dock att min mamma borde vara van vid det här laget :p
 
Jag medtog maken ut bakom huset för att testa. Ingen av oss hade svårigheter i vare sig höger eller vänster, rakt eller böjt spår. Testade även byten i varannan och varje. Jag har mer markbundna gångarter än vad han har dock :p

Tur att man bor på landet ...
 
Min höger galopp är klart starkare men har förbättrat den vänstra avsevärt! Hoppar bara hinder jag behärskar så det går bra i båda galopperna. 😎
 
Föredrar vänster men höger funkar också.

Spinoff: hur höga banor hoppar ni? Byter ni galopp i språnget eller före/efter om hindret ligger i en kurva?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 023
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 983
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 795
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp