Kan parningen ha tagit trots allt!?

Swat

Trådstartare
Var ute på en liten "porrturné" ;) för en månad sedan och parade en tik och försökte para en till.
Tik nummer två var rätt i tiden, stod fint men när hanen väl klev på så blev hon både jättearg och rädd. Personligen tror jag att vi kan ha varit en dag tidig, men då jag verkligen ville åka hem så accepterade jag bara att det inte skulle bli några valpar efter denna tik detta löp.

Hanen var bokstavligt talat bara "in och vände", det förekom inte minsta lilla juckande eller tillstymelse till hängning.

Nu visar dock båda tikarna tydliga dräktighets symtom! :o
Ingen av dessa tikar har för vana att bli skendräktiga, så att det skulle vara orsak känns tveksamt, men trots allt möjligt.

Visst har jag också hört historier om tikar som blivit dräktiga efter att ha lånat en hanhunds tandborste ;):D Men jag känner inte till någon personligen som fått valpar efter en "ofullbordad parning".

Erfarenheter någon?!

Jag kommer självklart röntga dem båda när tiden är inne för det, men tills dess vore det intressant att höra om andras upplevelser.

/Swat
 
Sv: Kan parningen ha tagit trots allt!?

En av mina uppfödningar var med om samma sak, hanen var bara in och vände. Det blev en valp av detta.
 
Sv: Kan parningen ha tagit trots allt!?

Läge att hålla tummarna för att det blir en fin liten tikvalp alltså ;)

/Swat
 
Sv: Kan parningen ha tagit trots allt!?

Jag har varit med om det. Min hane parade en tik och var inne och vände. Han var inne max 2 sek. Sen ville inte tiken mer så vi gav upp men resultaten blev ändå 5 valpar:) Så det kan gå.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Elvasaga
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 278
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras (Veterinären har tyvärr stängt idag och öppnar först imorgon) Min tik parades för ganska exakt 10 dagar sedan och har nu börjat blöda...
Svar
18
· Visningar
5 047
Senast: Stellahund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp