Kan plötsligt inte surfa

swemale

Trådstartare
Nu ska vi se om den samlade kompetensen här på buke kan hjälpa mig....

Har 2 datorer som är kopplade till internet via en router från bredbandsbolaget. Min lilla bärbara som går på trådlöst fungerar klockrent medan min stationära som är kopplad direkt via lina från routern fungerar inte alls... Ja d.v.s jag kan inte surfa på den utan oavsett webläsare står den bara och tuggar och laddar inga websidor. Ej heller kan jag uppdatera diverse andra program typ spyboot, Malaware etc... och naturligt så fungerar ej heller typ MSN. I övrigt startar datorn helt normalt samt spel och dylikt fungerar klockrent. har rensat alla cahcher, kakor, scannat av datorn med virusprogammet och inga fel hittade...

Har kontaktat Bredbandsbolagets support som inte hittar något fel i själva uppkopplingen och vore nu tacksam för lite synpunkter innan jag blir tvungen att formatera om allt för att få igång internet på den stationära datorn....

Tack o bock för alla tips och tricks på förhand....

Swemale
 
Sv: Kan plötsligt inte surfa

om du har xp så tryck på start
tryck på kör
Skriv cmd
Skriv ipconfig
Och klistra sen in det här
 
Sv: Kan plötsligt inte surfa

:eek::eek: Hur ska han överleva!?:crazy:


:angel:

haha... ja hur ska man överleva utan Internet...
Nåväl... efter att ha kört genom datorn med diverse olika rensningsprogram (Spyboot, malaware m.fl) så körde den plötsligt igång, bara så där.... Är lite fundersam om jag inte hade något skit i burken..... Nåväl... nu funkar det igen... tack för alla tips i allafall....
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en äldre kombinerad skrivare-scanner-kopiator. Eller jättegammal är den inte men inte jätteny kanske max 5 år. Inget inbyggt...
Svar
1
· Visningar
1 047
Senast: tomten
·
IT & mobiler Vi har haft en del problem med vår uppkoppling de sista veckorna, har ringt support och fått hjälp. Men tycker ändå att problemet...
Svar
10
· Visningar
1 261
Senast: mag
·
IT & mobiler Min "svärmor" behöver hjälp med att fixa trådlöst internet till sin stationära datorn. Hon är obotligt trött på sladden som går genom...
Svar
4
· Visningar
6 794
Senast: tomten
·
K
IT & mobiler Vi ansluter till internet via trådlös router och har fyra datorer, tre laptop (XP, XP och Mac) och en stationär (Vista). Laptoparna...
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: Kimz0r
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp