Kan tik gå i trappor direkt efter förlossning?

Double_a

Trådstartare
Hej!
Jag hade tänkt låta min tik föda och låta valparna växa upp i min storasysters hus då de har mer plats och trädgård. Dock märker jag att hon reagerar väldigt starkt på deras barn nu när hon är dräktig, hon blir väldigt stressad av dem, och överväger därför att låta henne föda i min lägenhet, och sedan flytta dem efter någon månad när de börjar låta och behöver mer plats.
Jag bor på tredje våningen utan hiss och jag märker redan att hon tycker det är lite tungt att gå trappor. Vet någon hur snabbt de repar sig efter förlossning, kommer hon orka sig ned och upp? Hon har inte velat bli buren alls på sistone, kan tänka mig att det är obekvämt. Väger ca 25 kg.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag hade tänkt låta min tik föda och låta valparna växa upp i min storasysters hus då de har mer plats och trädgård. Dock märker...
Svar
8
· Visningar
1 845
Senast: starcastle
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 291
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Nu är det äntligen dags för mig att ta hem en valp men jag behöver få hjälp med lite funderingar kring hur jag smidigast introducerar...
Svar
11
· Visningar
5 440
Senast: Raderad medlem 94602
·
Katthälsa Ena katten har blivit dräktig och enligt veterinär beräknas föda inom 2 veckor. Dräktigheten upptäcktes förra veckan. Jag har...
Svar
7
· Visningar
3 132
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp