Kan våffelsmet stå i kylen?

Pancakes

Trådstartare
Jag råkade göra alldeles för mycket våffelsmet, kan den som blir över stå i kylen typ till imorgon? Har sovit för lite och fick hjärnsläpp när jag rörde ihop smeten...
 
Jag råkade göra alldeles för mycket våffelsmet, kan den som blir över stå i kylen typ till imorgon? Har sovit för lite och fick hjärnsläpp när jag rörde ihop smeten...

Japp inga problem, har haft en upp till en vecka i kylen. Jag täcker gärna över den med något och sen kan man behöva röra i den och eventuellt späda den med lite vatten om den blivit för tjock när man ska använda den.
 
Så gör jag ofta (ja, på riktigt, alltså, jag äter våfflor flera dagar i veckan :p ). Vanligare är dock att jag gör massor av våfflor på en gång och har så att de går att värma i micron dagen efter. De blir inte krispiga osv då, men jag är inte så brydd när det gäller sådant utan tycker att det är gott ändå.
 
Jag gör inte våfflor, men pannkakor och galetter och jag låter alltid smeten stå minst några timmar, dagen innan är bara bra.
 
Så gör jag ofta (ja, på riktigt, alltså, jag äter våfflor flera dagar i veckan :p ). Vanligare är dock att jag gör massor av våfflor på en gång och har så att de går att värma i micron dagen efter. De blir inte krispiga osv då, men jag är inte så brydd när det gäller sådant utan tycker att det är gott ändå.

Jag tycker inte våfflor blir goda när man värmer dem tyvärr. Äter egentligen hellre pannkakor än våfflor men nu ville jag slippa diska stekpannan :rofl:
 

Liknande trådar

Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 778
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 651
Senast: Mabuse
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 520
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
687
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Att rensa i kalendern
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden
  • Löss

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp