Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Exakt. Så är det ju när man pratar om människor i grupp. Kvinnor exempelvis, som incels klumpar ihop och invandrare som invandringskritiska som oftast klumpar ihop.
Ja och det måste inte vara att inga eller alla integreras. Saker kan ske på nivåer som påverkar förekomster av saker olika. Du kan ha en nivå av integration som är generellt tillräckligt dålig för att vara negativ men samtidigt tillräckligt mycket för att påverka andra saker.
 
Man beviljar nog alla som har rätt till det oavsett kön och man kan inte trolla fram fler flickor och kvinnor bara för den sakens skull.

För vad det är värt så vill jag bara säga att du verkar väldigt sund i hur du resonerar, välbalanserad och insiktsfull.
 
Likadant som i andra länder? Om andra länder kan bevilja asyl och hämta flickor och kvinnor från flyktingläger till exempel så kan Sverige också göra det.

Jag har ingen koll på hur det funkar, därav frågan. Hur skulle Sverige agera menar du?
 
Man kan ju påverka det genom att flyga hit kvinnor och barn med asylskäl på ett säkert sätt till exempel. Det tycker jag vore en bra lösning.
Vad säger kvinnornas och barnens manliga anhöriga om det tror du? Och hur ska vi sälja in idén? "Hos oss i Sverige är könsfördelningen i befolkningen mycket sned. När du och ditt barn kommer hit förväntas du inleda ett förhållande med någon av våra incels, eftersom unga män utan partner och med litet hopp om att få en, utgör ett stort och farligt samhällsproblem." Personligen tror jag inte att den lösningen hör riktigt hemma i ett demokratiskt samhälle.
 
@julgrisen / @Syre
Ni menar alltså att vi ska flyga in kvinnor i rätt åldersspann tills vår könsfördelning är utjämnad?
För att vi behöver kvinnor?
Nej absolut inte. Jag tror inte alls på att det är det som är problemet med incels och tycker det är en annan tråd helt och hållet, det är andra som vill att det ska vara relevant för tråden och som har dragit in det. Jag svarade bara på frågan jag citerade.
 
Jag kan ju tycka att de flyktigkvinnor/-flickor som tar sig hit har genomgått ett större stålbad än många män/pojkar, att då slänga ut dem är inte bara ett brott mot mänskligheten utan även ett brott sunt förnuft. En kvinna/flicka på flykt genomlider så många större hinder och problem än vilken man/pojke som helst.

Däremot är de ingen bot mot incels/idioter utan mot lidanden.
 
Jag kan ju tycka att de flyktigkvinnor/-flickor som tar sig hit har genomgått ett större stålbad än många mån/pojkar, att då slänga ut dem är inte bara ett brott mot mänskligheten utan även ett brott sunt förnuft. En kvinna/flicka på flykt genomlider så många större hinder och problem än vilken man/pojke som helst.

Däremot är de ingen bot mot incels/idioter utan mot lidanden.
:bow::bow::bow:

Exakt!
 
Ja. Tror du att färre kvinnor än män har asylskäl?
Nej, det har du alldeles rätt i. Jag skulle gärna låta stora procentandelar av Afghanistans, Pakistans och Jemens kvinnor komma hit som asylflyktingar. Problemet är att jag tror det skulle bli tungt och svårt för dem att komma från ett storfamiljssystem där de stått längst ned på rangskalan till den svenska autonomin och ensamheten. Det är mycket få personer dom klarar en sådan omställning, bara stålkvinnor gör det.

Och vilka är förutsättningarna för lyckade och lyckliga förhållanden mellan svenska incels, och kvinnor från länder som ligger längst i från oss på GAL-TAN-skalan? Och kan vi anta att män som ratats av svenska kvinnor ska falla dessa kvinnor i smaken? Många frågor blir det.
 
Nej, det har du alldeles rätt i. Jag skulle gärna låta stora procentandelar av Afghanistans, Pakistans och Jemens kvinnor komma hit som asylflyktingar. Problemet är att jag tror det skulle bli tungt och svårt för dem att komma från ett storfamiljssystem där de stått längst ned på rangskalan till den svenska autonomin och ensamheten. Det är mycket få personer dom klarar en sådan omställning, bara stålkvinnor gör det.

Och vilka är förutsättningarna för lyckade och lyckliga förhållanden mellan svenska incels, och kvinnor från länder som ligger längst i från oss på GAL-TAN-skalan? Och kan vi anta att män som ratats av svenska kvinnor ska falla dessa kvinnor i smaken? Många frågor blir det.

Är inte männen som producerats av samhället i vår nutid ditt ansvar? Eller är män helt enkelt sämre av naturen? Patetiska? Tycker sig förtjäna det ena eller andra? Jag har aldrig stött på så mycket dubbelmoral, eller för den delen brist på moral, som i det här forumet. Man vill få ta del av samhället på samma villkor, men de som inte haft det särskilt bra ser man ner på om de är män. Om män har gjort det till en sport att förfördela sitt kön så har kvinnor verkligen inte lärt sig att vara sämre. Det talas illa om människor så fort det finns möjlighet.
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
988
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det har visats att flickor får högre betyg än pojkar för samma resultat i grundskola och gymnasium. Det är väl betygens variant av...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp