Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Samt hur man kan gå med på att skaffa barn när man inte vill? Verkligen helt skevt från båda håll det där.

Jag har faktiskt varit så fräck att jag frågat en av dessa män. Svaret blev att i slutändan tycker många män att det är ett värre alternativ att leva ensam, för "alla kvinnor vill ju ha barn", och därför är det ett mindre motstånd att gå med på detta. Slipper en dessutom en massa tråkiga sysslor i paketet och har den hållhaken på frun så ja.... dessa män skiter liksom i om de rullar vidare genusordningen från generation till generation.
 
Jag har faktiskt varit så fräck att jag frågat en av dessa män. Svaret blev att i slutändan tycker många män att det är ett värre alternativ att leva ensam, för "alla kvinnor vill ju ha barn", och därför är det ett mindre motstånd att gå med på detta. Slipper en dessutom en massa tråkiga sysslor i paketet och har den hållhaken på frun så ja.... dessa män skiter liksom i om de rullar vidare genusordningen från generation till generation.
Jag känner en ung kvinna som valt att skaffa barn och helt (gemensam överenskommelse) lämna fadern utanför. Hon ville ha barn helt enkelt.
 
Samt hur man kan gå med på att skaffa barn när man inte vill? Verkligen helt skevt från båda håll det där.
Jag har jobbat med en kvinna som enbart skaffade barn för att mannen ville. Och han tog också allt ansvar för dottern när hon väl anlände till världen och under hela hennes uppväxt. Kvinnan ville satsa på sin karriär och inte alls behöva vara hemma och passa dagistider mm, då hon hade ett jobb som innebar mycket resande.

Det finns folk åt båda håll, även om det givetvis är mer stigmatiserat för kvinnor att vara kassa föräldrar än vad det är för män, vilket gör att kvinnor pga det sociala trycket tar bättre ansvar för sina barn.
 
Jag har jobbat med en kvinna som enbart skaffade barn för att mannen ville. Och han tog också allt ansvar för dottern när hon väl anlände till världen och under hela hennes uppväxt. Kvinnan ville satsa på sin karriär och inte alls behöva vara hemma och passa dagistider mm, då hon hade ett jobb som innebar mycket resande.

Det finns folk åt båda håll, även om det givetvis är mer stigmatiserat för kvinnor att vara kassa föräldrar än vad det är för män, vilket gör att kvinnor pga det sociala trycket tar bättre ansvar för sina barn.

Känner också till ett sådant fall, som senare slutade i att mannen lämnade kvinnan med barnet (som hon inte eg ville ha från början). Tycka vad en vill om det, men det Är en mindre uppoffring för män att "gå med på" att skaffa barn. Ffa vad gäller den fysiska biten där kvinnan faktiskt gamblar med sin kropp och hälsa på ett sätt männen aldrig kommer i närheten av. Jag förstår att färre kvinnor ställer upp som avelsdjur av den orsaken. Och som sagt, stigmat att vara en dålig förälder som är större för kvinnor.
 
Jag har jobbat med en kvinna som enbart skaffade barn för att mannen ville. Och han tog också allt ansvar för dottern när hon väl anlände till världen och under hela hennes uppväxt. Kvinnan ville satsa på sin karriär och inte alls behöva vara hemma och passa dagistider mm, då hon hade ett jobb som innebar mycket resande.

Det finns folk åt båda håll, även om det givetvis är mer stigmatiserat för kvinnor att vara kassa föräldrar än vad det är för män, vilket gör att kvinnor pga det sociala trycket tar bättre ansvar för sina barn.
Hon tjänade väl en hel del pengar kan jag tänka och om hon inte slösade bort dem på annat tog hon genom det också ansvar för barnet?
 
Ett barn behöver tid, uppmärksamhet, kärlek och omvårdnad. Pengar är helt sekundärt. Vill man egentligen inte ha några barn ska man nog inga skaffa.

Ja, det är nog faktiskt precis så enkelt. Vilket hade förenklats ännu mer om parters och omgivning slutat pressa på om sådant som skaffa hund/hus/barn/större bil etc. Låt folk vara som de är, ha sina preferenser och vara den som bestämmer i sina egna liv. Känns vettigare upplägg.
 
Lyfter upp den här tråden.
Jag lyssnade på gårdagens sommarprat med Stefan Krakowski. Han pratade just om incels, väldigt intressant!
Lyssna om ni vill få en psykologs forskning i ämnet.
Var det inte han som uttalade sig fruktansvärt misogynt i nån stor dagstidning för nått år sedan, när han intervjuades i ämnet?
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
988
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det har visats att flickor får högre betyg än pojkar för samma resultat i grundskola och gymnasium. Det är väl betygens variant av...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 578
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp