Kan vi prata lite om avslag?

Blueberry

Trådstartare
Jahapp, här har jag genomgått inte bara en graviditet och en förlossning - utan nästan 29 år på jorden, utan att ha en aning om det här med avslag.

Herregud, vilket jäkla åbäke det är. :down:

Nu är det 11 dagar sedan jag födde barn, och det har blött till och från sedan dess. De senaste dagarna har det fått lite uppsving.

Nyss var jag på toaletten och kunde till min stora förvåning krysta ut en äggstor blodklump :arghh: :yuck: :crazy:

Ska det vara då här?
I 6-8 veckor?!
Det är ju för fan inte klokt.
 
Senast ändrad:
Blödandet brukar avta rejält efter någon vecka. Jag blödde rejält i två veckor, sen blödde jag lite i en vecka och till sist kom det nära på ofärgat (rätt så illaluktande) sårvätska i två veckor. Det är nog olika för alla men blödningen avtar för alla och blir mindre och mindre.
 
Om det är normalt eller inte har jag ingen aning om, men jag blödde i alla fall i 8 veckor. Första två veckorna typ mycket, men därefter blev det mindre och mindre.
 
Med första barnet så hade jag avslag i 10 veckor. Det blev betydligt mindre efter kanske två veckor? Andra barnet hade jag avslag i fem veckor. Även där med betydligt mindre efter två veckor.
 
Mitt varade ca 5 veckor. Blödde de första tre och sårvätska därefter. Fick också stora koagel i början. Läskig känsla!
 
Jag måste haft tur, jag blödde knappt två veckor med första barnet :)
Blödde mycket i kanske någon vecka, sedan avtog det.
Nummer två kommer inom en framtid, kanske jag får igen denna gång :nailbiting: ;)

Verkar vara olika för alla, det kan vi konstatera! :)
 
Jahapp, här har jag genomgått inte bara en graviditet och en förlossning - utan nästan 29 år på jorden, utan att ha en aning om det här med avslag.

Herregud, vilket jäkla åbäke det är. :down:

Nu är det 11 dagar sedan jag födde barn, och det har blött till och från sedan dess. De senaste dagarna har det fått lite uppsving.

Nyss var jag på toaletten och kunde till min stora förvåning krysta ut en äggstor blodklump :arghh: :yuck: :crazy:

Ska det vara då här?
I 6-8 veckor?!
Det är ju för fan inte klokt.
Med första barnet hade jag avslag i 6 veckor, därefter kom mensen trots helamning.:down: Med andra hade jag avslag i 4 veckor med betydligt större koagel än din..:yuck:, sen kom mensen...
 
Med första barnet hade jag avslag i ca 10 veckor. Och det var :yuck:
Luktade apa, kom klumpar och småblödde hela tiden.
Men BM sa att det var normalt.
Förberedde mig på samma efter tvåan men jag blödde max 3 droppar om dagen i två veckor och sen inget mer. Luktade ingenting heller.
Otroligt stor skillnad!
Med ettan hade jag bindor jag bytte flera om dagen och med tvåan hade jag trosskydd från två dagar efter förlossningen.
 
Är det skillnad om man blivit snittad? Min son föddes genom kejsarsnitt och jag blödde bara i ca 3 dagar, sen var det uppehåll nästan en vecka har jag för mig, innan sista vändan med 1-2 dagars blödande. Jämfört med er andra verkar jag ju ha kommit väldigt lindrigt undan...!
 
Är det skillnad om man blivit snittad? Min son föddes genom kejsarsnitt och jag blödde bara i ca 3 dagar, sen var det uppehåll nästan en vecka har jag för mig, innan sista vändan med 1-2 dagars blödande. Jämfört med er andra verkar jag ju ha kommit väldigt lindrigt undan...!
Mja, inte för min del. Jag är snittad och blödde rätt bra några dagar. Sen avtog det till vanlig mens-nivå i några veckor. Minns inte hur länge men det kändes som en evighet och jag var extremt sugen på att ligga under hela tiden :p
 
Jahapp, här har jag genomgått inte bara en graviditet och en förlossning - utan nästan 29 år på jorden, utan att ha en aning om det här med avslag.

Herregud, vilket jäkla åbäke det är. :down:

Nu är det 11 dagar sedan jag födde barn, och det har blött till och från sedan dess. De senaste dagarna har det fått lite uppsving.

Nyss var jag på toaletten och kunde till min stora förvåning krysta ut en äggstor blodklump :arghh: :yuck: :crazy:

Ska det vara då här?
I 6-8 veckor?!
Det är ju för fan inte klokt.


Motion (och amning tror jag, jsg fick inte det att funka) kan påskynda lite, annars är det bara att uthärda. 3 veckor tror jag det var som mest för mig, sen som mellanblödningar ungefär. Mer irriterande att jag upplevde det som ett kasst sprinklersystem när jag kissade. Det var påfrestande som bara den.
 
Med första barnet (födde vaginalt) blödde jag rejält i 12 veckor Sen övergick det till en normal mens i 3-4 veckor för att sedan bli mer sporadiskt. Helt över var det inte förren han var över 5 månader gammal.
Jag ringde barnmorskan när jag hade blött i 8 veckor för att fråga om det verkligen var normalt att blöda så mycket för jag bytte nattbinda en gång i timmen men det var fullkomligt normalt menade hon. Jag fick skjuta på efterkontrollen pga att jag blödde såpass mycket men det var också helt normalt enligt henne. När jag vid senare tillfälle har pratat med en gynekolog om detta så menade han att jag borde ha skrapats för så mycket och så länge ska man inte blöda. Mitt blodvärde var verkligen i botten efter den pärsen och jag var fullkomligt slut.

Med andra barnet (kejsarsnitt) blödde jag som en vanlig mens i en vecka ungefär, sen var det över. Jag hade då fått en spruta direkt i livmodern innan de sydde ihop mig som gjorde att livmodern drog ihop sig mer effektivt för att jag skulle sluta blöda fortare och det var verkligen effektivt.
 
Klarade mig mycket lindrigt, blödde knappt en vecka och mycket mer än vanlig mens var det inte, födde vaginalt.
 
Slutade tokblöda efter 1 vecka, slutade blöda efter 2 veckor, nu är det bara sårvätska men det är ju grymt äckligt det med.

Hur vet man om det är normal illalukt eller sök-hjälp illalukt?
 
Är det skillnad om man blivit snittad? Min son föddes genom kejsarsnitt och jag blödde bara i ca 3 dagar, sen var det uppehåll nästan en vecka har jag för mig, innan sista vändan med 1-2 dagars blödande. Jämfört med er andra verkar jag ju ha kommit väldigt lindrigt undan...!
Ja oftast blöder man mindre/kortare tid efter kejsarsnitt.

Kl
Tror jag har blött 2-3 veckor efter både 4 förlossningar (varav ett kejsarsnitt) och efter missfallet.

Som en kraftig mens de första dagarna och sedan mindre och mindre.

Det är inte ovanligt att det nästan upphör några dagar för att sedan sätta igång igen.
 
Är det skillnad om man blivit snittad? Min son föddes genom kejsarsnitt och jag blödde bara i ca 3 dagar, sen var det uppehåll nästan en vecka har jag för mig, innan sista vändan med 1-2 dagars blödande. Jämfört med er andra verkar jag ju ha kommit väldigt lindrigt undan...!

Jag fick veta av bm på BB att snittade mammor blöder ofta mindre, då man tex vet att hela moderkakan är borta och att det inte blivit skavt eller sår i underlivet. Jag tex hade tena-trosskydd redan dagen efter på BB, knappt inget avslag mer som lite kraftigare flytningar medan min rumskamrat bad om ännu större bindor än de jag redan tyckte var enorma. Hennes bebis föddes vaginalt.

Har haft avslag 2-3 veckor bara med mina 2 kejsarsnitt.
 
Jahapp, här har jag genomgått inte bara en graviditet och en förlossning - utan nästan 29 år på jorden, utan att ha en aning om det här med avslag.

Herregud, vilket jäkla åbäke det är. :down:

Nu är det 11 dagar sedan jag födde barn, och det har blött till och från sedan dess. De senaste dagarna har det fått lite uppsving.

Nyss var jag på toaletten och kunde till min stora förvåning krysta ut en äggstor blodklump :arghh: :yuck: :crazy:

Ska det vara då här?
I 6-8 veckor?!
Det är ju för fan inte klokt.

Det behöver inte vara så, jag blödde i tre dagar när vi kommit hem från BB. Så totalt fem dagar, sen hade jag mindre flytningar och skit i 3 v till, sen slutade det. Men jag har redan fått tillbaks min mens :arghh:

Bebis är bara 10 v, jag trodde det skulle dröja månader innan mensen kom :mad:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 847
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp