Bukefalos 28 år!

Kandarstång 10.5 UTAN tungfrihet, finns det?

D

_Dieldi_

Just precis...finns det kandarstänger i stl 10.5 utan tungfrihet? Och om det finns, var?
 
Men hm...har kollat där nu och jag har inte sett någon kandarstång alls :( Har letat igenom alla kategorier men det finns bara inte... :smirk:
 
Oh tack!
Vet inte hur jag bar mig åt för att missa det... :crazy:
 
Får jag bara fråga varför du ska ha ett bett UTAN tungfrihet, som är bevisat (?) bättre än det MED? :confused:
Kan inte riktigt förstå varför man väljer det "sämre"! :o
 
Alltså, jag vill ha ett med mullen mouth, och inget med ''vanlig'' tungfrihet så att säga, och hästen trivs inte med tungfrihet (har testat). Fick låna en stång med mullen mouth av en kompis och det blev minst sagt skillnad och jag ville ha ett likadant. Min kompis visste dock inte var hon köpt sin och ville inte göra sig av med den heller tyvärr. Visseligen finns det på Hööks i stl 11.5, men det blir lite för stort tror jag minsann.
 
Kolla med en butik som säljer globusbetten har sett att dom har en stång som är rak svagt börjd och globus brukar tillverka sina bett i små storlekar. Det såg väldigt bra ut överskänklarna var utböjda och även underskänklarna hade en svag form utåt. Hade själv tänkt och forska i om det fanns i mindre storlekar för jag ska själv ha ett runt 10 cm när det är dags men jag har inte hunnit ännu.

Lycka till
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Oknytt
·
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag behöver ha vanliga inläggssulor i de flesta skor. Sådana vanliga med stöd för hålfoten och en gummiplutt under hälen. Nu har det...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp