Kanelbullens dag

MJLee

Trådstartare
Hur många kommer äta en kanelbulle den 4 oktober? Mer än en? Baka själv. Kan någon rekommendera de godaste (frysta) kanelbullarna.
 
Hur många kommer äta en kanelbulle den 4 oktober? Mer än en? Baka själv. Kan någon rekommendera de godaste (frysta) kanelbullarna.
Kommer garanterat käka! Inte baka dock... om jag befinner mig där det finns en pressbyrån så älskar jag deras, så basic är jag. :D Gällande frysta gillar jag Findus bäst.
 
Jag är gött sugen på Mr Cakes kletiga kanelbullar och jag har ett ärende där i närheten just på kanelbullens dag :)
 
Jag ser fram emot att kanelbullens dag kommer och går så att Pressbyrån och butiker kan baka och ta in LUSSEKATTER istället. Kan för övrigt rekommendera pressbyråns lussekatter ;) De godaste jag ätit! Synd att sjukhuset efter ombyggnaden inte längre har en pressbyrå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då kanske jag då och då kanske får använda mig lite av min flex för att ta mig till centralen för att köpa dem där istället! Lussekatter är Guds gåva till mänskligheten, SÅÅÅÅÅÅ underbart goda, men jag är tyvärr inte begåvad med att kunna baka :(

Sorry för OT.....jag slant på tangenterna och i hjärnan och tankarna slirade här....
 
Jag ÄLSKAR kanelbullar. Köpte en påse minibullar för osäker på om jag passerar någon mataffär med vettiga bullar. Vi får hoppas att jag inte ätit alla innan onsdag :D Egentligen hade jag velat göra kanelbulletemabak bara oklart om det hinns med! Bakar inte bullar själv men kanske borde göra det:o
 
Jag ser fram emot att kanelbullens dag kommer och går så att Pressbyrån och butiker kan baka och ta in LUSSEKATTER istället. Kan för övrigt rekommendera pressbyråns lussekatter ;) De godaste jag ätit! Synd att sjukhuset efter ombyggnaden inte längre har en pressbyrå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då kanske jag då och då kanske får använda mig lite av min flex för att ta mig till centralen för att köpa dem där istället! Lussekatter är Guds gåva till mänskligheten, SÅÅÅÅÅÅ underbart goda, men jag är tyvärr inte begåvad med att kunna baka :(

Sorry för OT.....jag slant på tangenterna och i hjärnan och tankarna slirade här....
Jag såg lussekatter på Hemköp idag :angel:

On topic så bakar jag kanske en halv sats bullar. Eller så köper jag en påse från Pågen, de är goda.
 
Jag och maken har redan slagits om vem som ska få åka in till sitt kontor på onsdag ;)

Jag brukar köpa från bästa bageriet i stan till kontoret och fick ett mail från kollegan att hon gjort likadant i år, de gör så sjukt goda bakverk, inkluderat kanelbullarna (för att inte tala om semlorna, de är to die for! :love:) så jag tror att jag åker in till fikat oavsett om maken åker till sitt jobb och lämnar mig att ta hand om bebis eller ej, hon får väl följa med helt enkelt :D
 
Hade helt missat kanelbullen dag, men blir nu lite sugen på att baka. Får se hur det blir.
Har inte provat så många frysta sorter men tycker Icas är ganska goda.
 
Jag ser fram emot att kanelbullens dag kommer och går så att Pressbyrån och butiker kan baka och ta in LUSSEKATTER istället. Kan för övrigt rekommendera pressbyråns lussekatter ;) De godaste jag ätit! Synd att sjukhuset efter ombyggnaden inte längre har en pressbyrå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då kanske jag då och då kanske får använda mig lite av min flex för att ta mig till centralen för att köpa dem där istället! Lussekatter är Guds gåva till mänskligheten, SÅÅÅÅÅÅ underbart goda, men jag är tyvärr inte begåvad med att kunna baka :(

Sorry för OT.....jag slant på tangenterna och i hjärnan och tankarna slirade här....
Vi säljer lussebullar på jobbet. 😉
 
Jag såg lussekatter på Hemköp idag :angel:

On topic så bakar jag kanske en halv sats bullar. Eller så köper jag en påse från Pågen, de är goda.
Det är sådana i påse? Inte egengjorda? Då är de inte lika goda, men duger som substitut när man har ett beroende :D
 
Planerar att baka själv, om inte sjukt barn hamnar ivägen för planen. Nybakta kanelbullar är oslagbart, kommer äta fler än en :D
 
Jag kanske kan få support imorgon att göra dessa?

Har inte ätit dem förr men skulle rent tekniskt kunna för de krockar inte med födoämneskänsligheter. Vore kul! Jag har dock ingen tradition att fira denna högtid (än :d ).
 

Liknande trådar

Tjatter Vart i Örebro finns de godaste kanelbullarna? Tipsa om vilket kafe man borde gå till och äta en kanelbulle.
Svar
1
· Visningar
316
Senast: lizzie
·
Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 486
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 582
Mat Varit lite virrig o huvudet det sista på grund av smärtor och smärtstillande så tinade mina fiskblock med hälleflundra igår. Såg sen att...
Svar
5
· Visningar
408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp