Kanin foder?

B

**BORTTAGEN**

Brukar ge kaninen lite betfor när jag fodrar hästarna. Gör det nåt? Jag ger mina hästar syrad havre kan man ge kaninen det oxå?Har inte vågat prova än.
 
betfor kan man ge till kaninen, inga problem.
men det måste svälla först!!
bör inte ges mer än 1-2 ggr per vecka pga kalcium och sockerhalten.
 
hästar är det enda djur man måste blöta betforen till. mina kaniner får betfor varje dag, men man ska absolut vara försiktig med att ge för mycket.
 
Bra. tack för svaren. jag ger henne bara litegrann för att hon tycker det är gott. :banana:
 
Man ska visst blöta betfor till kaniner! Det är jätteviktigt för det sväller i kaninen annars! Kossor och getter till exempel har flera magar och i och med det ett annat matsmältningssystem.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: Blyger
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 555
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 907
Senast: tanten
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp