kanin som äter sin avföring????

E

empty

hade inne ickis igår för att borsta och allmänt pyssla om den gamla tanten. hade henne på mattan i hallen och naturligtvis släppte hon ifrån sig några kulor.
detta var väl inte så märkvärdigt i sig - förutom det att när hon sprungit omkring på mattan ett tag plötsligt får syn på en av kulorna , nos nos och smask! hon tuggade glatt i sig den! :eek:

detta var den normala avföringen och alltså INTE koprofagiavföringen som de naturligt äter upp som en del av matsmältningen. den typen av 'avföring' är ju blank,mörk och njurformad.
detta var vanligt bajs.

varför gjorde hon så?
:confused:hon har nyss fällt helt ut och pälskvaliteten är mycket bra. är frisk och vital för övrigt sånär som på ett rinnande öga ( som alltid återkommer med jämna mellanrum under vinterhalvåret - det är alltid samma öga)

kan det vara någon brist jag inte sett över i foderstaten tro?
har ni varit med om liknande? alltså att kaninen äter sitt vanliga bajs istf korofagiavföringen??
 
Jodå, det har allt hänt att Tintin ätit en,två kulor av sitt vanliga bajs ngn gång. Men jag orade mig inte för även hästar gör ju det ibland.På hästar brukar det ej betyda ngn brist.
 
kan inte riktigt säga varför kaninen gör så, men våran flingan gör också så... men de säger att det inte är någon fara, så du behöver nog inte vara orolig... :cool:
 
tror inte det är någon fara...
hon tog väl fel bajs.... :confused: :D
 
Kan ju vara brist på nånting...Tex hundar kan ju äta sitt bajs, med då ger man dem annanasjuice och det går över..
 
Det är ju nyttigt med bajs, iaf för kaniner, innehåller tydligen något nyttigt. Min nuvarande kanin äter inte så mkt men de andra två smaskade glatt i sig en och annan kula, gärna direkt ur rumpan!
 
Det var vanligt bajs och inte koprofagiavföring.
Så här skrev Empty:

"detta var den normala avföringen och alltså INTE koprofagiavföringen som de naturligt äter upp som en del av matsmältningen. den typen av 'avföring' är ju blank,mörk och njurformad.
detta var vanligt bajs."
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp