kanin som tappar päls!

DarkInNight

Trådstartare
lite bakgrund:

kaninen (Diffen) är 1 år nu i sommar, fick honom i julas.
Han blev på tok för "hingstig" :D så det blev att kastrera honom för en månad sen ungefär.
Han blev mkt lugnare och trevligare att ha att göra med (inget mer hopp-kissande i hallen längre), går på sin låda mkt bättre nu.

Diffen bor inne tillsammans med oss i lägenheten, han har sin lilla bur, men är ute tillsammans med oss i längeheten så fort vi är hemma.

Men nu de senaste dagarna så har han lossat så himla mycket päls :confused: .
Jag som är allergisk :angel: märker av det på en gång.

Jag är lite orolig över att han har blivit sjuk.
Men funderar över om det kan vara så att han har en sen vinterpälsfällning? Kan kaniner fälla vinterpälsen så här sent???

Han är busig och pigg (dock inte lika aktiv som han var när han hade kulorna kvar). Inget rinnande i ögonen. Äter och dricker och bajsar och kissar som han ska.
 
Sv: kanin som tappar päls!

Min kanin tappar också mycket päls nu! han är också innekanin och han började fälla nu när det var så varmt ute. jag tror att han fäller för att det är varmt. Min kanin är också pigg i övrigt, äter och dricker som han ska. Han har inget rinnigt i ögonen heller!
 
Sv: kanin som tappar päls!

så skönt att det finns fler kaniner som fäller nu :)
då kanske jag inte behöver vara orolig ändå!

Men det är såå drygt att ha en massa hår virvlandes runt i lägenheten, jag får ju så svart att andas :(
 
Sv: kanin som tappar päls!

Mina kaniner tappar oxå sin päls. :crazy: Och jag har tre st som bor inne så jag har hår överallt. Det hjälper inte hur mycket man dammsugar heller.
 
Sv: kanin som tappar päls!

Kaniner kan fälla när som helst. Det kan bero på många olika anledningar och en av dom kan vara lite sen vinterpälsfällning:)
Det kan oxå vara vädret eller efter kastreringen om det var ganska nyligen!!:p
 
Sv: kanin som tappar päls!

ja jag tyckte också det var skönt att höra att det inte bara var min! Håret är överallt i tussar i buren och utanför.. jag har en sådan borste man har till katter och kaniner som jag borstar bort det mesta håret med så han är fin ett litet tag!
 
Sv: kanin som tappar päls!

sambon sitter med kaninen i knät och drar hår, sen direkt in i dammsugaren. och det är ändå fullt av hår i hela jäkla lägenheten :devil: . även tangentbordet!!

tur är att vi flyttar snart och ska då försöka vänja in honom att bo ute!

skönt att det inte bara är min kanin som är seg på pälsfällningen!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: hundvalpen
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
3 537
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 090
Senast: mandalaki
·
K
Däggdjur Hej! Hur lång tid tar det för en kanin att bli rumsren? Vi har försökt med vår kanin i drygt två veckor och hon har bara blivit värre...
Svar
5
· Visningar
10 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp