Bukefalos 28 år!

Kaninavel-frågor

D

Decemberunge

Hej där ^___^


om exakt 10 ( eller mer) dagar ska min kanin få kaninungar( om hon nu är dräktig)


hon har blivit väldigt konstigt sen vi parade henne ( tex, bits, stökar ner i sin bur,flyttar saker)

vad tror ni ?kan hon vara dräktig?


jag har känt på hennes mage, och mitt i magen typ så är det hårt( som en hård klump)

sen har jag också kollat om hennes bröstvårtor har visat sig, och ja 2 styckna av 8 har det

är det ovanligt?



sen var jag på djuraffärn och frågade lite saker, och dom sa att man inte skulle ha en bolåda, för att det fixar honan.

sen har jag en fråga till, om man tar in en bolåda ( när det är 10 dagar kvar typ) kommer hon efter några minuter/timmar/ dagar att börja bygga i den?



Tacksam för svar!


/a
 
Sv: Kaninavel-frågor

Ang bolåda så sa djuraffären fel.
Det är lag på bolåda till kanin, även om hon kanske väljer att inte boa i den.
Här står vilken storlek den ska vara (sid 40).
Hur snabbt hon boar i den är olika.
Vissa boar inte i lådan alls, vissa väntar tills någon dag innan, och vissa boar på en gång.
Päls brukar dem dock dra strax innan födseln, men det finns vissa få som drar päls på en gång (vilket även skendräktiga brukar göra).

Att hon ändrat humör kan vara tecken på dräktighet, men likväl på skendräktighet.
Kaniner brukar ha väldigt lika beteende när dem är skendräktiga eller dräktiga, vilket kan göra det svårt att veta ifall honan är dräktig eller ej.
Enda säkra tecknet är att det ligger ungar i boet.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 465
Senast: Blyger
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 190
Senast: mars
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp